رئیس کمیسیون آموزش مجلس:
رئیس کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه طرح تحول سلامت بدون ایجاد زیرساخت‌ها آغاز شده و امروز بدهی‌های زیادی دارد گفت: بدهی‌های بیمه‌ها به بیمارستان‌ها و پزشکان زیاد است و دولت باید پرداخت بدهی خود به بیمه‌ها را در اولویت قرار دهد.
کد خبر: ۷۹۳۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰ 31 October 2019

به گزارش تابناک کرمان به نقل از تسنیم، محمدمهدی زاهدی صبح امروز و در آخرین روز از هفته بیمه سلامت در همایش بیمه سلامت استان کرمان که با حضور علی‌اکبر حقدوست مشاور عالی سازمان بیمه سلامت کشور برگزار شد با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های کشور در حوزه سلامت در بحث پیشگیری است اظهار داشت: توجه کشور بیشتر در حوزه درمان است در حالی‌که با پیشگیری می‌توان در بسیاری از هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد.

دولت پرداخت بدهی خود به بیمه‌ها را در اولویت قرار دهد

وی با بیان اینکه بیمه سلامت در حوزه پیشگیری قبل از درمان وارد شود گفت: استان کرمان در بسیاری از بخش‌های سلامت پیشگام و پایلوت بوده است و بهتر است در زمینه پیشگیری نیز پیشتازانه عمل کند.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موفقیت‌های خوبی در حوزه سلامت کشور حاصل شده است اما کافی نیست افزود: باید در بحث پیشگیری وارد کار شویم.

وی با بیان اینکه سرطان‌ها در کشور زیاد شده است گفت: در استان کرمان نیز بعضی از انواع سرطان‌ها در حال پیشروی است که نیاز به کار تحقیقاتی دارد که عوامل افزایش آن مشخص شود.

زاهدی با اشاره به اینکه مصرف دخانیات و قلیان در کشور و در استان در حال افزایش است که عامل بسیاری از سرطان‌هاست بیان کرد: نهضت کنترل و کاهش تصادفات در استان کرمان آغاز شده و در تمام جاده‌های استان کرمان دوربین ثبت تخلفات نصب می‌شود.

وی با بیان اینکه در مجلس بحث سلامت جامعه مورد تاکید است افزود: طرح تحول سلامت بدون ایجاد زیرساخت‌ها آغاز شده و امروز بدهی‌های زیادی دارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نظام ارجاع به‌خوبی اجرا نشده و بسیاری از مراجعه‌کنندگان به پزشکان متخصص کارشناسی شده نیستند و نیازی هم به آن نیست تصریح کرد: خود این مراجعات هزینه‌بر بوده و صرفه اقتصادی ندارد.

وی با بیان اینکه نظام ارجاع در استان باید بازبینی شود و در شهر و روستا تمام بیمه‌شدگان تحت پوشش دقیق نظام ارجاع قرار بگیرند گفت: عدالت اجتماعی در قانون مجلس در نظر گرفته شده است.

زاهدی با اشاره به اینکه اعتقاد داریم که از همه نباید برای درمان پول یکسان گرفت و باید به گونه‌ای عمل شود که تمام مردم تحت پوشش جامع سلامت قرار بگیرند افزود: اما هزینه‌های درمان متفاوت است تا عدالت اجتماعی برقرار شود.

وی با بیان اینکه در شرکت‌های ساخت دارو باید تحول ایجاد شود عنوان کرد: 95 درصد داروهای مورد نیاز کشور ساخت داخل است و باید برای پنج درصد باقیمانده داروهای مورد نیاز نیز کاری انجام شود.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بعضی پزشکان داروی خارجی تجویز می‌کنند بیان کرد: در شرایط فعلی تامین داروی خارجی برای بیماران سخت است و هزینه زیادی دارد که باید نسبت به ارتقای کیفیت داروهای ساخت داخل کشور اقدام و به این مسئله توجه شود.

وی با بیان اینکه بدهی‌های بیمه‌ها از جمله تامین اجتماعی به بیمارستان‌ها و پزشکان زیاد است گفت: دولت موظف است پرداخت بدهی خود به بیمه‌ها را در اولویت قرار دهد تا طلب بیمارستان‌ها و پزشکان در اسرع وقت پرداخت شود.

زاهدی با اشاره به اینکه باید بخش خصوصی در حوزه سلامت تشویق شود تا انگیزه آنها برای خدمت به جامعه بیشتر شود افزود: دولت موظف به همکاری با بخش خصوصی در این حوزه است.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار