فرماندار قم با بیان اینکه حساب قشر ضعیف و فقر در حاشیه شهر، از افراد بزه‌کار و خلاف‌کار جداست گفت: شهر قائم و اسماعیل‌آباد نیازمند رسیدگی و توجه بوده و برخی از مردم این مناطق به دست فراموشی سپرده‌شده‌اند.
کد خبر: ۷۹۳۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۴ 01 November 2019

به گزارش تابناک قم، مرتضی حیدری در ششمین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان در سالن جلسات استانداری اظهار داشت: در حاشیه شهر قم مردمی متدین، اما فقیر و فراموش‌شده‌ای زندگی می‌کنند که نیاز به حمایت و همراهی دارند.

فرماندار قم با بیان اینکه حساب قشر ضعیف و فقر در حاشیه شهر، از افراد بزه‌کار و خلاف‌کار جداست و نباید در ساماندهی حاشیه‌نشینیان، همه مردم را با یک نگرش ارزیابی کرد، تصریح کرد: افرادی که به دلیل مشکلات اقتصادی و مهاجرت،مجبور به حاشیه‌نشینی شده‌اند با جمعیتی که با هویتی نامشخص، محیط حاشیه شهر را برای انواع بزه و قاچاق و جرم امن می‌بینند متفاوت هستند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر رسیدگی و حل مشکلات اسماعیل‌آباد در محدوده شهر قائم در قم در اولویت است، قبلاً محله شهر قائم، وضعیت اسفناکی داشت اما از وقتی بلوار ایجاد شد تا حدی شاهد تحول در این بخش بوده‌ایم.

حیدری اضافه کرد: در حدود دو ماه مطالعات میدانی درباره این مناطق کم‌برخوردار انجام و شش مصوبه ابلاغ‌شده که باید به طور جدی‌تری مطالبات و مشکلات در این منطقه را موردتوجه قرار دهیم و انجام کار مقطعی از سر دلسوزی، شایسته مردم حاشیه‌نشین و ضعیف نیست.

فرماندار قم عنوان کرد: شهر قائم و اسماعیل‌آباد قم در چند قدمی مسجد مقدس جمکران است که سالانه میزبان میلیون‌ها زائر بوده و جلوی چشم زائران و مسافران قرار دارد و باید مورد رسیدگی و توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه شهر قائم دارای 7 هزار خانوار و اسماعیل‌آباد دارای 150 خانوار،111 قطعه ساختمان و 902 نفر جمعیت است یادآور شد: در این مناطق مردمی متدین، فقیر و نیازمند زندگی می‌کنند که به مساعدت‌های جمهوری اسلامی نیاز دارند و به حق نیز انقلاب اسلامی برای رسیدگی به افراد ضعیف شکل گرفت.

حیدری گفت: برخی از نهادها مانند سپاه و یا مساجد و بسیج، اطلاعات و آمار خوبی از مردم منطقه دارند که باید در اختیار دفاتر تسهیل‌گری قرار بگیرد تا بدانیم چه کسانی دارای بزه‌کاری و پرونده‌های قضائی و چه افرادی از اقشار ضعیف و دردمند هستند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دفتر تسهیل‌گری شهر قائم با هماهنگی و تعامل مسجد علی بن ابیطالب(ع) و جمعی از خیرین در جهت رفع نیازهای معیشتی و اقتصادی برخی از ساکنین در تلاش است و امیدواریم کمیته امداد و بهزیستی نیز با تفکیک وظایف به حمایت از افراد ضعیف در حاشیه شهر قم بپردازد.

فرماندار قم عنوان کرد: در هدف‌گذاری‌های انجام شده قرار است دیگر مجوزی به ساخت‌وساز در این منطقه و توسعه حاشیه‌نشینی داده نشود و همین تعداد مسکن تعیین تکلیف و 60 مسکن برای افراد بی‌بضاعت احداث شود.

وی گفت:ما بر آنیم محله اسماعیل‌آباد تا دی‌ماه از وضعیت فعلی خارج و به مجموعه شهری با طراز شایسته قم تبدیل شود و بتوانیم آرامش و محیطی امن را برای ساکنان فراهم کنیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار