معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم از وجود ۳۰۰ هکتار سکونتگاه‌های غیررسمی بی‌کیفیت در قم خبر داد.
کد خبر: ۷۹۳۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵ 01 November 2019

به گزارش تابناک قم، غلامرضا جانقربان در ششمین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان در سالن استانداری قم با تشریح انواع بافت‌های مسکونی در قم اظهار داشت: شهر قم با وسعت 13 هزار هکتار محدوده خدماتی و 32 هکتار حریم از جمله شهرهایی است که بافت فرسوده بیشتری نسبت به سایر شهرها دارد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم عنوان کرد: در حال حاضر 300 هکتار بافت تاریخی در قم وجود دارد که جزئی از یک هزار و 600 هکتار بافت فرسوده قم به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: عمده بافت فرسوده قم در مرکز شهر و منطقه هفت شهری است به‌طوری‌که در منطقه هفت قم، 400 هکتار بافت فرسوده وجود دارد.

جانقربان با بیان اینکه 300 هکتار سکونتگاه‌های غیررسمی بی‌کیفیت در قم وجود دارد، ابراز کرد: البته در قم سکونتگاه غیررسمی به معنای واقعی نداریم و بیشتر ساخت‌وسازهای غیرمجاز و بی‌کیفیت در اطراف قم است.

وی گفت: با توجه به مهاجرت افراد غیربومی از اوایل انقلاب و در دوران جنگ، این محدوده در حاشیه قم، شکل گرفت و در دو دهه اخیر کنترل‌های شدیدی در شهر قائم و اسماعیل‌آباد اتفاق افتاد تا دیگر بنا و ساختمانی در این محدوده ساخته نشود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم افزود:برنامه‌های 5 ساله اخیر شهرداری، تحولاتی را در جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز به وجود آورده و نگاه ویژه‌ای به منطقه کم برخوردار و حاشیه‌ای صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: اختلافات ملکی به دلیل ساخت‌وساز غیرمجاز در مناطق حاشیه‌ای وجود دارد و برخی از خیابان‌ها پس از آسفالت و جدول‌گذاری موجب شکایت مالکین و دریافت غرامت سنگین می‌شود.

جانقربان عنوان کرد: طرح‌هایی را در جهت ساماندهی مناطق حاشیه‌نشین قم داریم که به دلیل کمبود اعتبارات برخی از این طرح‌ها باید با نگاه ملی به سرانجام برسد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار