شهردار سارایوو گفت: اصفهان به عنوان یکی از بزرگترین شهر‌های تاریخی دنیا روابط خوبی با یونسکو برقرار کرده است.
کد خبر: ۷۹۳۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴ 01 November 2019

شهردار سارایوو در دیدار با شهردار اصفهان با اشاره به اینکه ایران جایگاه ویژه در قلب و تاریخ مردم بوسنی و هرزگوین دارد گفت: اصفهان یکی از بزرگترین شهر‌های تاریخی و از پایتخت‌های فرهنگی امروز جهان است که توانسته روابط خوبی با یونسکو برقرار کند.
عبدالله اوسکاکا با بیان اینکه بوسنی هنوز در ابتدای این مسیر قرار دارد افزود: امیدوایم این کشور در زمینه ثبت تعدادی از اماکن فرهنگی و تاریخی خود در یونسکو از حمایت اصفهان برخوردار شود.
وی با اشاره به همکاری هنرمندان ایرانی با هنرمندان بوسنیایی گفت: این اتفاق می‌تواند زمینه‌ساز آغاز و ادامه همکاری‌های سینمایی میان ایران و بوسنی باشد.
شهردار اصفهان هم در این دیدار با معرفی اصفهان به عنوان یک شهر تاریخی، میراثی، صنعتی، فرهنگی و دانشگاهی گفت: اصفهان امروزه در بسیاری از زمینه‌ها دومین شهر مهم ایران پس از تهران به حساب می‌آید و در عرصه بین‌المللی با ۱۴ شهر در کشور‌های مختلف اروپا، آسیا، خاور دور و جهان عرب پیوند خواهرخواندگی دارد.
قدرت ا... نوروزی با اشاره به ملاقات‌ها و گفتگو‌های پر ثمر گذشته با هیئت‌های بوسنی و هرزگوینی افزود: اصفهان آمادگی تعامل در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را با سارایوو دارد؛ به ویژه آن که قرار است تا سال ۲۰۲۰ به عنوان پایتخت گردشگری دنیا نیز معرفی شود.
وی با اشاره به انجام مقدمات برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در بسیاری از شهر‌های جهان هم‌چون پاریس و سوئیس گفت: اصفهان برای برگزای هفته فرهنگی بوسنی و هرزگوین آمادگی کامل دارد و این نشست مقدمه‌ای برای سفر‌های بعدی و تعاملات فرهنگی گردشگری میان این دو شهر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار