نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله سیدمحمد علی مبارکه‌ای عالم زمان‌شناس و متفکر جهان اسلام روزهای ۲۳ و ۲۴ آبانماه امسال در شهرستان‌های مبارکه و اصفهان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۹۳۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰ 02 November 2019

امام جمعه شهرستان مبارکه روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: فقها و علما، تاثیرگذارترین افراد جامعه هستند و باید نام و یادشان همواره در جامعه زنده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی موسوی گفت: کنگره بزرگداشت این فقیه آگاه روز پنجشنبه ۲۳ آبانماه امسال در مبارکه و روز جمعه ۲۴ آبانماه در اصفهان برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این کنگره را آشنایی بیشتر علما، دانشمندان، اقشار مردم به خصوص نسل جوان با شخصیت علمی و فقهی این عالم بزرگوار که به حق یکی از استوانههای بزرگ شیعی در زمان خود بود، عنوان کرد.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه این کنگره باید در شان این مرد بزرگ و عالم برجسته برگزار شود، خاطرنشان کرد: تا کنون کار شایسته و بایسته‌ای در رابطه با معرفی این شخصیت بزرگ جهان اسلام انجام نشده و برای همشهری های خودش هم ناشناخته است.

وی از عموم مردم ولایتمدار مبارکه خواست تا با حضور چشمگیر خود در جلسه عمومی این کنگره در مجتمع فرهنگی الزهرا(س)، دین خود را به این مصلح و عالم بزگوار برخواسته از این خطه، ادا کنند.

امام جمعه مبارکه گفت: آیت الله سید محمد علی مبارکه‌ای از سرمایه‌های دینی و فرهنگی کشور بود و برگزاری این همایش با هدف معرفی این عالم برجسته و الگو به مبلغان و نسل جوان برگزار می‌شود.

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: آیت‌الله مبارکه‌ای به عنوان نمادی از بزرگان و مشاهیر این شهرستان محسوب می‌شود و باید به دیگر مفاخر و نخبگان مبارکه هم پرداخته شود.

زهرا سعیدی افزود: استان اصفهان و شهرستان مبارکه مهد حضور نخبگان و مفاخر بزرگی است که نقش تاثیرگذاری در معرفی و گسترش مذهب تشیع داشته‌اند اما بخوبی معرفی نشده‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد که اینگونه کنگره‌ها برای معرفی مفاخر و بزرگان استان و جهان اسلام و بصورت سالانه استمرار داشته باشد.  

دبیر علمی کنگره بزرگداشت آیت الله سید محمد علی مبارکه ای گفت: حدود ۵۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که در مرحله داوری و مطالعه قرار دارد.

محمد گلناری با بیان اینکه شخصیت این عالم فرهیخته و بزرگوار برای مردم مهجور و ناشناخته مانده است افزود:برگزاری این همایش فرصت مناسبی برای معرفی این شخصیت است و باید اقدامی در شان این عالم و فقیه برجسته انجام شود.

دبیر کنگره بزرگداشت آیت‌الله سید محمد علی مبارکه ای بیان کرد: هزینه‌های برگزاری این همایش بصورت تعاملی با دستگاههای مختلف انجام شده است.

علیرضا اسلامی فر ادامه داد: همزمان با برگزاری این همایش ازشش جلد از کتب و آثار این مصلح و متفکر جهان اسلام با عنوان شجره مبارکه، حکایات مبارکه ای، مرعات الغیب، اسلام خالص، گزیده اشعار صفایی و گزیده دانشوران  رونمایی خواهد شد.

اسلامی فر افزود: در برگزاری این همایش، مجموعه تاریخی فرهنگی و مذهبی تخت فولاد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری، فرمانداری، دفتر امام جمعه، دانشگاه ازاد اسلامی واحد مبارکه و مجلسی،  فولاد مبارکه، مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان و صدا و سیمای اصفهان همکاری دارند.

آیت‌الله سید محمد علی مبارکه ای، متخلص به صفایی، فرزند مرحوم سید علی موسوی از مشاهیر بزرگ علمی شهرستان مبارکه،  بوده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار