استاندار اصفهان
استاندار اصفهان با ابراز تشکر از رسانه‌های استان، گفت: مدیران کل با جراید و رسانه‌های جمعی ارتباط قوی‌تری داشته باشند زیرا برخی دستاوردهای استان به خوبی به مردم و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی اطلاع‌رسانی نمی‌شود.
کد خبر: ۷۹۳۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۶ 02 November 2019

عباس رضایی روز شنبه در چهارمین جلسه شورای اداری در تالار شهروند اصفهان افزود: امسال ۶۷ مدرسه متروکه به بخش خصوصی واگذار شد ولی دستگاه آموزش و پرورش در این خصوص اطلاع رسانی مناسبی نداشته است.
استاندار اصفهان در خصوص مقایسه دستاوردهای استان با سایر استان‌ها ، تصریح کرد: مقایسه وضعیت استان با سایر استان‌های دیگر نشان می دهد، سایر استان‌ها در هیچ عرصه موفق تر از استان نبوده اند.
رضایی اضافه کرد: در ۶ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه تعداد مجوزها ۳۹ درصد افزایش یافت،کمیسیون ماده پنج هر هفته  با حضور معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در سالی که استکبار جهانی تحریم را به سرحد ممکن رسانده است، میزان سرمایه‌گذاری ۳۱ درصد رشد داشت، ۱۹۵ واحد تعطیل شده به چرخه تولید بازگشتند و تعداد اشتغال استان ۲.۵ درصد افزایش داشته است.
استاندار اصفهان اضافه کرد: در مساله آب اتفاق نظر خوبی بین مجمع نمایندگان استان و سایر مسوولان وجود دارد.
وی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی در ارائه آمار به تهران تلاش کنند این آمار منطبق بر واقعیت باشد، به گونه‌ای که  نه  خود را بزرگ جلوه دهیم و نه کم بلکه آنچه هست به صورت واقعی بیان شود.
رضایی تصریح کرد: امسال اعتبارات عمرانی دستگاه‌هایی که اعتبارات لازم را در موعد مقرر جذب نکنند به سایر نهادهایی که فعالیت بیشتری داشته‌اند واگذار خواهد شد.
وی خواهان واگذاری اختیارات قابل تفویض مدیران کل استان به شهرستان‌ها شد و افزود: تاکنون هیچ نامه‌ای از فرمانداری مبنی بر تفویض اختیارات  به دستم نرسیده است ولی امروز حتی کمیسیون ماده پنج به شهرستان‌ها واگذار شد و استعلامات دستگاه‌ها اگر ظرف  ۱۵ روز جواب داده نشود به منزله رای مثبت دستگاه  به استعلام تلقی می‌شود.
استاندار اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آزادی و انتخاب از عنایات خاص الهی به انسان است و بهره‌مندی از این حق در اصل شکرگذاری از این نعمت الهی و از الزامات اجرای حقوق شهروندی است.
وی برنامه‌ریزی جهت ایجاد نشاط اجتماعی وبه منظور تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس را ضروری دانست و افزود: دستگاه‌های اجرایی با مردم مجادله نکنید بلکه تلاش کنید مشکلی از مشکلات مردم کاسته شود.
استاندار اصفهان بیان کرد: دستگاه‌ها از ظرفیت های موجود در حوزه سلامت و ورزش در ایجاد نشاط اجتماعی استفاده کنید و مشارکت حداکثری مردم و کارکنان در انتخابات پیش رو حتما مد نظر قرار گیرد.
رضایی توجه ویژه به مناسبت‌سازی وضعیت ساختمان‌های اداری برای جانبازان و معلولین را خواستار شد و گفت: این افراد بزرگ ولی نعمت ما هستند و لذا مناسب‌سازی معبار و ساختمان‌های اداری برای معلولان و جانبازان یک ضرورت است.
استاندار  اصفهان با اشاره به مناسبت‌های ۲۵ آبان روز ایثار اصفهان و ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی تاکید کرد: همه مسئولان همراه مردم در روز ۱۳ آبان فریاد مرگ بر آمریکا و استکبار سر خواهند داد.
وی به لزوم پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: در خصوص آسیب‌های اجتماعی مطالعات زیادی شده و امروز بیش از هر چیز نیازمند اجرا هستیم لذا فرمانداران، نیروی انتظامی استان، بهزیستی و دستگاه‌های مرتبط در خصوص سر و سامان دادن به وضعیت حاشیه‌نشینی‌ها تلاش کنند.
رضایی گفت: سقف تسهیلات اشتغال روستایی محدود نیست و لذا تدوین طرح ها برای جذب تسهیلات ضروری است.
رضایی باداشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی در خصوص بارندگی خوب آبان ماه و آذر ماه اصفهان، گفت: دستگاه‌ها برای جلوگیری از سیل و آب گرفتگی در این ایام آمادگی لازم داشته باشند و با توجه به سرد شدن هوا اقدامات مناسب در خصوص ایمنی جاده‌ها صورت گیرد.
وی همچنین با اشاره به ضرورت کاهش کاغذبازی اداری، تاکید کرد: بخشنامه حصر اسناد هویتی 2 روز دیگر ابلاغ خواهد شد و دستگاه‌ها از زمان ابلاغ تا ۱۵ روز فرصت دارند که در این زمینه اقدام مقتضی انجام دهند تا دیگر شاهد اخذ مدارک هویتی مانند کمی شناسنامه و امثال  آن نباشیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار