اراک
رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی: غربالگری اولیه برای تشخیص سرطان سینه در تمامی مراکز جامعه سلامت، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت در شهر و روستا به صورت رایگان انجام می‌شود
کد خبر: ۷۹۳۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲ 03 November 2019

مبتلایان به سرطان سینه در استان مرکزی کمتر از میانگین کشوری

نظری در همایش اطلاع رسانی در خصوص سرطان سینه گفت: ۹ مهرماه تا ۹ ابان ماه به عنوان ماه اطلاع رسانی در مورد سرطان سینه نامگذاری شده است که مرکز بهداشت استان در خصوص اگاه سازی جمعیت زنان نسبت به شیوع این سرطان و قابل درمان بودن ان برنامه‌ای در دستور کار دارد.

وی افزود: میانگین کشوری مبتلایان به سرطان سینه ۳۳ و نیم مورد در هر ۱۰۰ هزار نفر است در صورتی که در استان مرکزی ۳۱ و نیم مورد در هر ۱۰۰ هزار نفر است.

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: با غربالگری، تشخیص زود هنگام و تحت درمان قرار گرفتن می‌توان این سرطان را درمان و یا کنترل کرد.

نظری افزود: غربالگری اولیه سینه در تمامی مراکز جامعه سلامت، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت در شهر و روستا به صورت رایگان انجام می‌شود.

براساس این آمار‌ها در استان مرکزی شایع‌ترین سرطان‌ها در بین مردان معده، پوست، ریه، مثانه و پروستات و در بین زنان استان سینه، کولورکتال، معده، سرطان با محل اولیه نامشخص و پوست است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار