استاندار اصفهان گفت: زنان در توسعه پایدار روستاها نقش اصیل و بی‌بدیل دارند و این نقش خود را باید در اقتصاد خانواده و روستا نشان دهند.
کد خبر: ۷۹۳۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸ 03 November 2019

عباس رضایی روز یکشنبه در نشست تخصصی نقش زنان روستایی در توسعه پایدار افزود: زنان می‌توانند با فکرهای نو،  ایده پردازی و خلاقیت به اقتصاد خانواده و روستا کمک کنند.

به گفته وی نوآوری، ارائه فکر نو و ایده‌های جدید و خلاق مهمترین انتظار از بانوان برای توسعه پایدار روستایی است.

وی با بیان اینکه برای توسعه روستاها باید فکر و ایده نو منطبق با شرایط روز داشته باشیم و مبتنی بر دانش برنامه‌ریزی و حرکت کنیم، اظهار داشت: دهیار، اعضای شورا و اهالی روستا باید برای توسعه و پیشرفت روستای خود برنامه‌ریزی کنند و پیگیری‌های لازم را برای تحقق این برنامه‌ها انجام دهند و نگاه به بیرون نداشته باشند.

استاندار اصفهان بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در ۶ ماه دوم سالجاری بودجه خوبی در اختیار دهیاری‌های استان قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: توسعه پایدار روستاها و شهرها با نگاه همه جانبه و برنامه‌ریزی دقیق محقق می‌شود.

رضایی خاطرنشان کرد: توسعه یکجانبه و یکطرفه هرگز انجام نمی‌شود و توسعه فرهنگی هم زیر بنای توسعه پایدار است.

وی با انتقاد از کشت بی هدف و بدون برنامه بعضی محصولات کشاورزی در استان اصفهان، گفت: کاشت محصولات کشاورزی باید بر اساس برنامه و در نظر گرفتن شرایط منطقه انجام شود و معتقدم صادرات برخی محصولات از جمله هندوانه که مصرف آب زیادی دارد، خیانت است.

استاندار اصفهان اضافه کرد: اینگونه صادرات را نمی‌توان بعنوان توسعه کشاورزی نام نهاد و ما باید وارد کننده آب باشیم و از خروج قطره‌ای آب از استان جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه زنان بعنوان نیمی از جامعه باید حضور با نشاط و مشارکت فعالی در مسائل اجتماعی داشته باشند گفت: حضور در انتخابات نمود این مشارکت اجتماعی است.

رضایی افزود: انتخابات یکی از جلوه‌های اراده و اختیار انسان محسوب می‌شود و از زنان استان اصفهان هم انتظار مشارکت فعال در این عرصه را داریم.

وی اظهار داشت: خداوند انسان را آزاد آفریده و حق و قدرت انتخاب به ما داده است و استفاده نکردن از این حق الهی در مسیر تعیین سرنوشت، ناسپاسی به نعمات پروردگار محسوب می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار