استاندار مرکزی خبرداد:
استاندار مرکزی از ایجاد سه هزار و ۵۰۰ فرصت اشتغال روستایی با پرداخت ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات در نقاط روستایی این استان خبرداد.
کد خبر: ۷۹۴۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۵ 04 November 2019

به گزارش تابناک مرکزی، سید علی آقازاده در نشست کار گروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان مرکزی با بیان اینکه از آغاز طرح حمایت از اشتغال روستایی تا کنون سه هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال طرح اشتغال روستایی به بانک های عامل استان معرفی شده است افزود: از این میزان تعداد۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال مصوب، ۲هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال انعقاد قرارداد و ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه با پرداخت ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات بیش از سه هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در نقاط روستایی استان مرکزی ایجادشده است یاد اورشد: تا پایان طرح پیش بینی می شود بیش از پنج هزار فرصت شغلی در روستاهای استان مرکزی ایجاد شود.
اقا زاده با اشاره به اینکه صنایع دارای حقوق معوق استان که در سال گذشته ۶۸ واحد بودند در ۶ ماه نخست امسال به ۳۸ واحد رسیدند گفت:تعداد ماه‌هایی را که صنایع استان در سال گذشته حقوق معوق داشتند ۲۳۶ ماه است.
وی با بیان اینکه هم اینک این میزان به ۱۳۵ ماه رسیده است ادامه داد: از نظر تعداد هم سال گذشته هفت هزار و ۹۰۰ نفر و امسال چهار هزار و ۹۰۰ کارگر حقوق دریافت نکرده اند.
اقازاده با بیان اینکه استان مرکزی از لحاظ ایجاد کانون خیرین کارآفرین و اشتغال، سومین استان کشور است گفت: نیاز است در این زمینه حداکثر تا ۱۰ روز کارگروهی با حضور مسئولان ذیربط و خیران برگزار و با شناسایی خیران، حلقه اولیه این کانون در استان شکل گیرد تا درمدت دو هفته آینده از مجموعه خیران یک گروه خوب تشکیل شود.
وی با بیان اینکه استان مرکزی کارآفرین و ویژه است یاداورشد: مصداق این مهم بیش از ۳هزار واحد صنعتی است.
استاندار مرکزی با بیان اینکه نرخ بیکاری در تابستان سال جاری به هشت و سه دهم درصد رسیده است گفت:این استان دراین زمینه به رتبه پنجم و یا ششم ارتقا پیدا کرده است و این در حالی است که میانگین این نرخ در کشور نزدیک به ۱۰ درصد بوده است.
وی با بیان اینکه این آمار استان نشان از روند تحول استان در زمینه اشتغال دارد افزود: حجم سرمایه و درآمد استان از بابت فعالیت‌های صنعتی و کشاورزی قابل توجه است.
وی با بیان اینکه تعداد کارآفرینان این صنایع و کشاورزی هم گسترده است گفت: استان مرکزی برای تشکیل این کانون می‌تواند نقطه خوبی باشد.
مشاور معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور هم گفت: در زمینه ی رفع مشکل اشتغال و ایجاد کارآفرینی باید، ارزیابی و مدیریت نقدینگی، منابع غیرنقدی، منابع انسانی و محصولات تولیدی، وارداتی و خدماتی مورد توجه قرار گیرد.
حمید حاجی عبدالوهاب با بیان اینکه در سال ۹۵، دو میلیون و ۷۰۰ هزار مخاطب به عنوان مستعد اولیه تحت پوشش کمیته امداد معرفی شدند افزود:این در حالی است که هم اینک یک میلیون و ۷۰۰هزار نفر مستعد اشتغال داریم و ۹۶۰ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد بیکار هستند.
وی با بیان اینکه با بهره گیری از ظرفیت خیرین می توان امور مربوط به توانمندسازی مستعدین اشتغال دهکهای پایین جامعه در فضای کسب و کار به ویژه افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و موسسات خیریه در استان را تسهیل کرد اظهارداشت: باید ساماندهی آموزش مهارتی در کمیته امداد و دیگر نهادهای حمایتی در دستور کار قرار گیرد تا با کاهش هزینه های آموزشی برای ورود به حوزه کسب و کار به خودکفایی دست یابیم.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی هم با اشاره به اینکه تعدادی از بانک های دولتی در بخش تسهیلات تبصره ۱۶ عملکرد ناچیزی دارند گفت: این مشکل کشوری است و مسئولان استان باید در گسترده ملی این موضوع را پیگیری کنند.
قنبر موسی نژاد با بیان اینکه بانک مسکن با ۸۲ درصد، توسعه تعاون ۴۲ درصد، رفاه کارگران با ۳۰ درصد و بانک ملی با ۲۱ درصد به ترتیب بیشترین تسهیلات پرداختی و تخصیصی را به خود اختصاص داده اند افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) با هشت بانک در سطح ملی تفاهم نامه منعقد کرده اند اما بانک های استان توجهی به این تفاهم نامه ندارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار