معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري گفت: وقف تاثیر زیادی در توسعه کشور دارد.
کد خبر: ۷۹۴۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 05 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مراسم گرامیداشت هفته وقف با حضور دکتر حاتمی معاون استاندار، دکتر موسوی مسئول هسته گزینش سازمان اوقاف کشور، رنجبر فرماندار کرمانشاه، همتی و صالحی مشاوران استاندار و جمع کثیری از روحانیون و آحاد مختلف مردم در حرم امامزاده ابراهیم طاق بستان برگزار گردید.

دکتر حاتمی در این مراسم با اشاره به اهمیت وقف در توسعه و ایجاد برابری در کشور گفت: اوقاف یکی از بزرگترین نهادهای اسلامی در کنار نهاد دولت است و از این جهت نقش بسیار بزرگ و تاثیرگذاری در توسعه و رشد اقتصاد در زمینه‌های افزایش سرمایه فیزیکی، سرمایه انسانی، بهره وری، کاهش فقر نسبی و حذف فقر مطلق بر عهده دارد و می‌بینیم که بسیاری از مدارس، بیمارستان‌ها، مراکز علمی، مساجد و... با کمک وقف ساخته و آماده بهره برداری می‌شوند.

وی افزود: همراهی و همگامی سازمان اوقاف با دولت در تامین بسیاری از زیرساختها بخصوص زمین و مکان مناسب نمونه موفقی از  همکاری و هم راستا شدن اهداف توسعه کشور می‌باشد که اين الگو باید تقویت و اشاعه پیدا کند.

معاون استاندار دستاوردهای اقتصادی استان را نشانه عزم جدی مدیریت استان برای کاهش مشکلات استان ذکر کرد و افزود: آنچه در دو سال اخیر در زمینه کاهش نرخ بیکاری ، کاهش تورم و افزایش سرمایه گذاری  در استان شاهد بودیم نشان داد که با همدلی، هماهنگی و پیگیری می‌توان بسیاری از غيرممكن ‌ها را ممکن کرد.

وی در پایان به برنامه‌های آتی استان اشاره و اظهار داشت: در مباحث پتروشیمی، پالایشگاه، کشاورزی، دامپروری، گردشگری و تجارت مرزی  برنامه‌های متعددی  در دست اجرا داریم که تحقق آنها می‌تواند تحول ملموسی در وضعیت استان ایجاد کند که  برای موفقیت در این راه، باید از تمام ظرفیت‌های استان بخصوص وقف استفاده نماییم.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار