کد خبر: ۷۹۴۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱ 05 November 2019

۲۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان مرکزی لایروبی شد

به گزارش روز سه‌شنبه، روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای مرکزی، «عزت‌اله آمره‌ای» افزود: از این میزان ۱۳ و نیم کیلومتر بر اساس قرارداد و حدود پنج کیلومتر و ۶۰۰ متر در راستای رأی شورای عالی معادن انجام شده است.
وی اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، لایروبی ۷ کیلومتر از رودخانه کرهرود، ۱۰ کیلومتر و ۷۰۰ متر از سایر رودخانه‌های استان، ۳۰ کیلومتر میله‌کوبی رودخانه‌های بزرگ و کرهرود، ۹۷ کیلومتر مطالعات تعیین حد بستر و حریم رودخانه‌های استان، ۱۰ کیلومتر مطالعات مرحله دوم ساماندهی حریم رودخانه‌های استان نیز در دستور کار قرار گرفته است.


مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی گفت: همچنین نقاط حادثه‌خیز به دستگاه‌های مربوطه اعلام شده تا اقدامات لازم را برای عبور ایمن از سیلاب احتمالی انجام دهند.

آمره‌ای با اشاره به اینکه برای پاییز امسال بارش‌های عمدتا نرمال برای استان پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: میزان بارندگی‌های استان از ابتدای مهرماه تا چهارم آبان ماه به حدود ۳۶ میلی‌متر رسیده است که این رقم در مقایسه با مدت متوسط بلندمدت یک درصد افزایش پیدا کرده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر نزدیک به ۷۰ درصد از ظرفیت مخزن سد‌های استان پر شده است و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، حجم قابل ملاحظه‌ای از مخزن سد‌ها برای کنترل سیلاب‌های احتمالی آماده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی گفت: پایش مستمر جبهه‌های بارشی و آمادگی سیستم‌های مدیریتی برای مواجهه با سیلاب‌های احتمالی در دستور کار قرار گرفته است.

آمره‌ای افزود: مانور دریچه و تاسیسات سدها، تمامی تجهیزات، امکانات و شیرآلات انجام شده است تا هیچ گونه مخاطره‌ای را در مواجه با سیلاب‌های احتمالی نباشد.

وی اظهار داشت: با دسترسی مناسبت‌تر به اطلاعات و داده‌های دریافتی سازمان هواشناسی، تلاش شده تا سطح آمادگی‌ها را افزایش داده چرا که این امر یک فعالیت بین‌بخشی است و دستگاه‌های مختلف در این زمینه با یکدیگر مشارکت دارند.

۹۲ درصد از حجم آب مصرفی استان مرکزی در بخش کشاورزی، سه و نیم درصد در بخش صنعت و بقیه در بخش آشامیدنی مصرف می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار