نداشتن زمین بزرگ‌ترین چالش پیش روی بیس بال استان اصفهان است.
کد خبر: ۷۹۴۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹ 05 November 2019

رئیس کمیته بیس بال استان اصفهان در مورد وضعیت بیس بال در استان اصفهان گفت: بیس بال یک‌رشته المپیکی است و برای بهبود جایگاه آن نیاز به توجه و آگاهی بیشتر است.

به گفته رضا احمدی اصفهان یکی از استان‌هایی است که دارای ظرفیت بسیاری در حوزه بیس‌بال است اما به دلیل بی‌توجهی دیگر جایگاهی در این عرصه ندارد و امروز شاهد هستیم تهران و بوشهر تبدیل به قطب بیس بال کشور شده‌اند.

احمدی بابیان اینکه در شرایط حاضر اولویت برای بیس بال استان اصفهان کسب مقام نیست افزود: بیشتر برای باقی ماندن تیم بیس بال در استان اصفهان تلاش می‌کنیم و این در حالی است که در سال‌های گذشته استان اصفهان 7 دوره نائب قهرمانی و 2 دوره قهرمانی را در کارنامه خود دارد.

او تأکید کرد: بدون شک راه‌یابی به تیم ملی و المپیک با تقویت تیم‌های کوچک حاصل می‌شود پس باید برای ارتقا جایگاه باشگاه‌های کوچک همچون پاور پایپ اصفهان تلاش کرد تا بتوانیم بازیکن‌هایی در سطح ملی تربیت کرد.

در ادامه رئیس کمیته بیس بال استان اصفهان از میزبانی اصفهان برای برگزاری بازی تیم پاور پایپ اصفهان خبر داد اظهار کرد: پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری تیم اصفهانی برای راه‌یابی به لیگ برتر باید مقابل تیم طیف تهران در زمین انتظام قرار گیرد.

احمدی حمایت رسانه‌ها برای معرفی رشته بیس بال را ضروری دانست تصریح کرد: معرفی رشته بیس بال و جذابیت‌های آن به خانواده‌ها، زمینه توسعه این رشته و ورود سایر اسپانسرها و باشگاه‌ها را فراهم می‌کند.

او در مورد فعالیت این تیم از سال 89 توضیح داد: حمایت هیئت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان در مسیر حرکتی این باشگاه اثرگذار بوده اما برای توسعه رشته بیس بال به کمک‌های بیشتری نیاز است زیرا باشگاه پاور پایپ نمی‌تواند به‌تنهایی در این مسیر حرکت کند.

رئیس کمیته بیس بال استان اصفهان گفت: کمیته بیس بال در سال 98 بر اساس برنامه حرکت خواهد کرد، برگزاری مسابقات لیگ کشوری بیس بال در اصفهان را یکی از مهمترین فرصت‌ها عنوان کرد که صعود نماینده استان به لیگ پیامد مطلوب آن است.

علی عظیمی، مدیرعامل مجموعه پاور پایپ نیز در این نشست با اشاره به اینکه اهمیت ورزش و نقش آن در شادابی و نشاط نسل جدید تأثیرگذار است بیان داشت: مشکلات اقتصادی موجود در مسیر فعالیت‌های شرکت‌های صنعتی تا حدودی مخل فعالیت آنها شده باوجوداین مشکلات، پاور پایپ به هزینه در عرصه ورزش علاقه‌مند‌است زیرا به تبعات مثبت آن آگاهی دارد.

او تأکید کرد: تعامل سازنده رسانه و صنعت در راستای ارتقا یک هدف واحد که همان ارتقا جایگاه ورزش است می‌تواند توسعه فرهنگی ورزشی و اجتماعی را در پی داشته باشد.

عظیمی تصریح کرد: در حال حاضر صنعت خود با مشکلات زیادی روبرو است اما تلاش می‌کنیم توجه ویژه‌ای به رشته‌های ورزشی به‌خصوص بیس بال صورت گیرد چراکه تمام اعضا خانواده بدون توجه به جنسیت می‌توانند در آن فعالیت داشته باشند.

دبیر هیئت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان نیز در ادامه این نشست به برگزاری جشنواره زاینده‌رود به‌عنوان نقاط قوت تعامل سازمان‌ها و هیئت‌های ورزشی یادکرد و گفت: تغییر رویکرد از ورزش همگانی و فرهنگ‌سازی به ورزش قهرمانی از جنبه‌های مثبتی است که می‌توانیم در آینده شاهد باشیم.

در همین راستا وحید باطنی از قهرمانی ورزشکاران اصفهانی در رشته دارت در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان خبر داد. باطنی با اشاره به برگزاری مسابقات لیگ کشوری بیس بال در اصفهان، تأکید کرد: برگزاری لیگ‌های منطقه‌ای و استانی بیس بال و تدوین آئین‌نامه‌های داخلی و ضابطه‌مند شدن فعالیت ورزشکاران این رشته در دستور کار است.

او رشته بیس بال را رشته‌ای فکری و هیجانی عنوان کرد افزود: یکی از خصوصیت‌های استان اصفهان در حوزه ورزش این است که تنها در یک‌رشته محدود نمی‌شود و در بسیاری از رشته ورود پیدا می‌کند که می‌توان با شناسایی افراد برتر در این رشته مسیر برای رشد و پرورش آنها را فراهم کرد.

باطنی خاطرنشان کرد: مسئولان ورزشی استان امکانات ورزشی در اختیار قرار دهند پرورش قهرمان توسط باشگاه‌ها صورت می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار