مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خیریه استان اصفهان گفت: سند و اعتبار امامزاده ها را در دست بررسی داریم و هر امامزاده ای یک سند تاریخی دارد اما مواردی از امامزاده ها هست که سند آن در دست بررسی است و برخورد با امامزاده های ساختگی را در دستور کار داریم.
کد خبر: ۷۹۴۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴ 05 November 2019

به گزارش خبرنگار تابناک از اصفهان ،حجت السلام بلک در همایش وقف و رسانه اظهار داشت: اعتبار امامزادگان به سند تاریخی ان است گاها شاید سند یک امامزاده را به ۲۰۰ سال قبل موجود باشد اما اعتبار تاریخی ۵۰۰ ساله دارد.

وی بیان داشت : سرمایه هایی که امروزه وقف میشود هیچ درامدی برای اوقاف ندارد و باید هزینه کنیم برای نگهداری ان و برای ۸۰۰ نیت موقوفه لازم استفاده شود

مدیر کل اوقاف امور خیریه استان اصفهان داد: برگزاری چهل و دومین دوره قران کریم در اصفهان ترسیم چهره و ظرفیت قرانی استان اصفهان بود و به خوبی رسانه ها همیار ما بودند.
وی با بیان اینکه مربیان، محیط و وراثت و رسانه در شکل گیری و تکمیل شخصیت افراد نقش دارد،ادامه داد: رسانه قدرت غالبی دارد و میتواند محیط زندگی ما را تحت تاثیر قرار دهد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اضافه کرد: رسانه یک جایی باید نقد کند تا بتوان در جریان شخصیت سازی اجتماعی و فردی موثر عمل کرد.
وی با اشاره به دهه وقف گفت: وقف یک کلمه بسیار پر معنا هست و به مفهوم متوقف کردن جریان زوال و تمام شدن و سرمایه ها است مثل از عمر، جوانی، دانش و غیره است.
حجت السلام بلک افزود: وقف امروز در زندگی های اجتماعی ما خیلی میتواند موثر باشد.
وی به سند گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: این سند ارکان مختلف و مهمی دارد و بد اجرای ان جامعه در مسیر درست قرار خواهد گرفت.
وی وقف را بزرگترین نشانه و تربیت افراد یک جامعه دانست و بیان داشت: هم اکنون مسایل اقتصادی بسیار پر اهمیت است و در تمامی مسایل و ارکان اثرگذار هست که در این شرایط شاهد وقف ۹ و ۱۰ هزار هکتار توسط افراد خیر اندیش هستیم که غالبا از سطح زندگی متوسط رو به پایین مواجه هستند و بیشتر زمین های خرد بوده است .
مدیر کر اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: حدود ۴ هزار واحد مسکونی داریم که وقف شده است و در مسکن دار کردن افراد فاقد مسکن بسیار نقش دارد.
وی اعلام کرد: در بخش های مولد مثل دامپروری، گلخانه و غیره عدد بسیار قابل توجهی داریم و در حوزه بهداشت ودرمان درمانگاه هایی داریم که به صورت رایگان به مردم بی بضاعت خدمات ارایه میشود.
حجت السلام بلک با اشاره به اینکه حدود ۵ هزار مجتمع تجاری وقف شده است ، گفت: این سرمایه های وقف شده هیچ درآمدی ندارد بلکه باید هزینه کنیم برای نگهداری آن و از این سرمایه ها برای ۸۰۰ نیات موقوفه ها باید استفاده کرد.
وی با بیان اینکه قریب دو هزار فقره موقوفه داریم که بابد سند دار کرد، افزود: ارزش این دو هزار فقره ۱۰ هزار میلیارد تومان هست.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه ۱۶ مرکز ایجاد شده برای میزبانی از جهانگردان و ایران گردی و بوم گردی، افزود: وقف در حوزه فضای مجازی با همکاری مراکز علمی و دانش بنیان باید کاربرد پیدا کند و میزان هزینه ما را به حداقل و حداکثر بهره وری را خواهیم داشت.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
شما قبلی ها راتخریب کنید ........جدیدی هیچکس جرات ندارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
جهل و خرافات مردم به کجا رسیده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار