مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: اکنون قریب به ۲۵ درصد جمعیت استان  تحت پوشش بیمه درمانی اداره کل بیمه سلامت استان اصفهان هستند .
کد خبر: ۷۹۴۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶ 05 November 2019

به گزارش خبرنگار تابناک اصفهان، حسین بانک اظهار داشت:  این افراد در 5 صندوق بیمه ای 1.صندوق کارکنان دولت 2.صندوق روستاییان و عشایر و ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر 3.صندوق سایر اقشار 4.صندوق بیمه سلامت همگانی  5.صندوق بیمه سلامت ایرانیان ) قرار گرفته اند.
وی بیان داشت: تعهدات سازمان بیمه سلامت 90 درصد هزینه های بخش بستری و 70 درصد هزینه های بخش سرپائی بیمه شدگان بر اساس تعرفه های دولتی به عهده اداره کل بیمه سلامت است و این اداره کل سالیانه بیش از 700 میلیارد تومان از بابت سلامت مردم استان به پزشکان و موسسات تشخیصی و درمانی طرف قرارداد پرداخت می کند .
مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان  از آغاز طرح بیمه پایه اجباری سلامت براساس ارزیابی وسع از ۱۳ آبان ماه  خبر داد: بیمه پایه اجباری سلامت بر اساس ارزیابی وسع یک طرح کشوری است براساس بند الف ماده 70 قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران است که همزمان با هفته بیمه سلامت در سراسر کشور شروع خواهد شد و جامعه هدف این طرح افراد فاقد بیمه پایه میباشند و حق سرانه افراد 3 دهکهای پایین جامعه براساس قانون به طور کامل از سوی دولت پرداخت خواهد شد و تحت پوشش بیمه سلامت ایران قرار خواهند گرفت .
وی ضمنا افزود افراد مشمول دهک چهارم نیز با پرداخت 50 درصد حق بیمه خواهند توانست دفترچه بیمه سلامت دریافت دارند و مشمولین دهکهای بالاتر میبایست جهت برخورداری از دفترچه بیمه سلامت کل مبلغ حق بیمه را پرداخت نموده و دفترچه دریافت نمایند .
بانک در خصوص تشخیص میزان پرداختی مردم و دهک درآمدی افراد گفت : بیمه پایه اجباری سلامت براساس ارزیابی وسع با همکاری مشترک وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و سازمان بیمه سلامت ایران اجرا میگردد و تشخیص دهک درآمدی افراد به عهده وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی میباشد و کابران دفاتر پیشخوان با دریافت کد ملی افراد براساس اطلاعات قرار داده شده از سوی این وزارتخانه میزان مبلغ قابل پرداخت افراد را به آنان اعلام خواهند نمود و چنانچه افراد به میزان مبلغ حق سرانه پرداختی خود که بر اساس دهک درآمدی تعیین گردیده است اعتراضی داشته باشند میتوانند در همان دفتر نسبت به ثبت اعتراض خود به صورت الکترونیکی اقدام نمایند تا بازبینی اطلاعات متقاضی از سوی مسئولین وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی صورت پذیرد .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار