خیر اصفهانی ملک خود در اصفهان که بالغ بر دو میلیارد تومان ارزش مالی دارد، را به آموزش و پرورش اصفهان اهدا کرد.
کد خبر: ۷۹۵۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۹ 07 November 2019

مدیر ناحیه ۵ آموزش و پرورش شهر اصفهان از اهداء ساختمان توسط یک خیر اصفهانی در منطقه کوجان به این ناحیه خبر داد.
به گزارش تابناک، احمدرضا ضیایی مدیر ناحیه ۵ اصفهان با اعلام این خبر در گفت و گو با خبرنگار ما، از اقدام ارزشمند و شایسته تقدیر این نیکوکار تقدیر کرد و گفت: با توجه به نیاز مبرم ناحیه ۵ آموزش و پرورش در منطقه کوجان و کمبود فضای آموزشی در این محله، با اهدای این ملک، کمک بسیار موثری به این ناحیه در راستای رسیدن به اهداف و اعتلای آموزش صورت گرفت.
وی افزود: این اقدام قابل ستایش و بسیار ارزشمند و شایسته تقدیر است و امیدواریم نهضت مشارکت عموم نیکوکاران را در مشارکت در توسعه همه جانبه کشور فراهم کند.
مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه ۵ اصفهان در تشریح مشخصات ملک اهدا شده گفت: این ملک با ارزش بالغ بر ۲ میلیارد تومان در منطقه ۸ شهرداری اصفهان در منطقه کوجان قرار داشته و توسط خیر نیکوکار به نام آقای سید احمد محمدی شیخ شبانی به این سازمان اهدا شده است.
ضیایی افزود: ناحیه ۵ آموزش و پرورش اصفهان با دارا بودن۷۸ هزار دانش آموز و ۴ هزار و ۲۰۰ پرسنل شاغل و ۶ هزار بازنشسته در ۲۴۷ مدرسه دولتی و ۲۴۷ مدرسه غیردولتی، از بزرگترین نواحی آموزش و پرورش میباشد.
ضیایی مهمترین چالش ناحیه پنج آموزش و پرورش اصفهان را عمر بالای بناهای آموزشی این ناحیه اعلام کرد و گفت: میانگین عمر بنای مدارس این نواحی به ۵۰ سال می رسد.
وی از کمبود نیروی انسانی بعنوان چالش بعدی این ناحیه نام برد و گفت: با تدابیری که اندیشیده شده و با اضافه کاری همکاران مجرب و باسابقه، هم اکنون کمبود نیروی انسانی تامین شده است.
وی افزود: با توجه به نسبت مساوی مدارس پسرانه و دخترانه در ناحیه ۵ هم اکنون بیش از ۸۰ درصد نیروی آموزشی جنسیت زن می باشند.
ضیایی در ادامه به اقدامات این ناحیه در جلب مشارکت های مردمی و خیرین مدرسه ساز اشاره کرد و گفت: تمامی مدارسی که از سال ۹۳ به بعد در ناحیه ۵ تاسیس شده اند که شامل ۱۰ واحد آموزشی در قالب ۱۲۰ کلاس می باشد، همگی توسط خیرین انجام شده است.
وی ادامه داد: هم اکنون ۴ مدرسه دیگر توسط این خیرین در دست احداث می باشد .
وی در ادامه با اشاره به مشارکت خیرین در امر احداث، توسعه و تجهیز مدارس گفت: در هفته جاری در منطقه کوجان، توسط یکی از شهروندان به نام آقای سید احمد محمدی که اقدام به اهدای ملک مسکونی خود به آموزش و پرورش را شاهد بودیم.
وی به خصایص و ویژگی های خیرین بویژه اقای محمدی اشاره کرد و گفت: ایشان فردی صادق و فهیم هستند و ملک خود را بدون هیچ قید و شرطی به آموزش و پرورش اهدا کردند و اجازه تبدیل به احسن شدن ملک را هم دادند.
‏ ضیایی افزود: با توجه به نیاز منطقه و تراکم بالای جمعیتی منطقه این ملک برای راه اندازی کانون فرهنگی تربیتی مقدمات آن انجام شده است که با عنوان خیر ساز در آن دانش آموزان به فراگیری و آموزش مهارت های زندگی و فرهنگی و صنایع دستی و هنری می پردازند.
وی از گره گشایی از چالش اصلی این ناحیه با واگذاری این ملک به آموزش و پرورش خبر داد و گفت: با این اقدام گره بزرگی از لحاظ تامین فضای فرهنگی ، پرورشی و آموزشی در محله پر جمعیت کوجان باز شد.
ضیایی به موقعیت، مساحت و ارزش این ملک بلحاظ ضرورت نیاز منطقه اشاره کرد و گفت: این ملک به متراژ ۴۸۳ متر مربع، و به ارزش تقریبی بالغ بر ۲ میلیارد تومان گفت: این خیر اصفهانی با نیت مشارکت در اعتلای جامعه و دسترسی آسان و مطمئن و ایمن دانش آموزان بویژه دانش آموزان دختر به مرکز آموزشی و افزایش سطح آگاهی ها و دانش جوانان و نوجوانان منطقه عنوان کرد و افزود: در سال آموزشی جاری، با توجه به حجم انبوه دانش اموزان این منطقه مجبور به استفاده از ساختمان کانون فرهنگی شدیم که خلا این مرکز برای سازمان و مردم منطقه مشهود بود.
وی با بیان این مهم که با اهدای این ملک، مشکل فضای آموزشی بر طرف گردیده افزود: فضای فرهنگی و آموزشی یکی از شاخصه های مهم در توسعه و تعالی جامعه است و امیدواریم شاهد تحقق عدالت اجتماعی و فرهنگی در بین همه مناطق منطقه باشیم.
وی با پر اهمیت خواندن فضاهای فیزیکی کاربردی بویژه در بخش مهارت آموزی، پرورشی ، ورزشی و امور هنری گفت: امیدواریم با راه اندازی این مرکز در یکی دوماه آینده شاهد نتایج موثر این اقدام خواهیم بود.
مدیر ناحیه ۵ آموزش و پرورش اصفهان در ادامه به استقبال مدیران این ناحیه در همکاری با نیکوکاران و خیرین مدرسه ساز گفت: ما دست یاری به سوی خیرین دراز کرده و امیدواریم با توجه وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه و نظر علما و صاحب نظران‌ که زیرساخت توسعه از آموزش و پرورش شروع میشود و به دانش آموزان و مدرسه ختم می شوند، شاهد احداث ساختمانها و بناهای آموزشی مناسب و مجهز برای تعلیم و تربیت دانش اموزان و اعتلای دانش و تعالی جامعه باشیم.
وی گفت: ساختمان مناسب و محیط مناسب در مدارس، علاقه دانش‌آموزان را تحت شعاع قرار داده و آن هنگام شاهد ارتقای بهره‌وری و شکوفایی و ترغیب واقعی دانش آموزان خواهیم بود.
وی ادامه داد: از تمام خیرین برای خدمت به فرزندان این مرز و بوم درخواست می کنیم که وارد عرصه ساخت مدارس و مراکز اموزشی شوند و با ایجاد محیطی آرام و استاندارد برای آینده سازان این مملکت مساعدت و همکاری کنند.
محمد کاظم علیخانی معاون پرورشی ناحیه ۵ اصفهان نیز در دیدار با این خیر نیکوکار اصفهانی در سخنانی ضمن تقدیر از نیت خیر این نیکوکار اصفهانی گفت: تعهد، روحیه مشارکت و احساس مسئولیت موجب گردیده این خیر نیکوکار نیمی از سرمایه خود را در قالب این ملک به سازمان اموزش و پرورش اهدا نماید.
وی افزود: نگاه مهارت آموزی در آموزش و پرورش یکی از مهمترین و محوری ترین اولویت های سازمان است که از طریق کانون های پرورشی در حال پیگیری است.
فرج مددی رییس اداره امور حقوقی ناحیه ۵ اصفهان نیز در این دیدار بر ضرورت تامین فضای فیزیکی و ساختمان در این منطقه بعنوان اولویت اصلی این اداره در سال جاری آموزشی نام برد و گفت: بحمدالله با این اقدام ، راه برای توسعه و ارایه خدمات آموزشی به عموم شهروندان منطقه فراهم گردیده است .
وی با تقدیر و تجلیل از روحیه اخلاق مدارانه ی این خیر اصفهانی گفت: در این مدت که با ایشان در ارتباط با امور نقل و انتقال ملک ارتباط داشتم شاهد حسن خلق، کرامت و انسانیت والای ایشان بودم و از ایشان بسیار آموختم. وی افزود: همراهی خانواده در اهدای این ملک نیز بسیار شایسته تقدیر است.
شایان ذکر است آقای سید احمد محمدی شیخ شبانی متولد سال ۱۳۲۵ در اصفهان دارای ۷ فرزند شامل ۶ دختر و یک پسر می باشد.
وی که هم اکنون مستمری بگیر و بازنشسته سازمان تامین اجتماعی بوده ، عمر کاری خود را در مسیر کسب روزی حلال در صنف قنادی، تولیدی گز ، کیک و شیرینی طی نموده است.
محمدی در توصیف این اقدام خود ، از معامله با امام رضا علیه السلام در اهدای این زمین به آموزش و پرورش گفت و افزود: من هر چه در زندگی دارم متعلق به بخشندگی ها و لطف و مرحمت اولیاء الله و امام رضا (ع) است.
محمدی افزود: بهنگام تصمیم برای اهدای ملک به اموزش و پرورش، نگاهی به کودکان و نوجوانان آن منطقه داشتم که باید مسافتی را طی می کردند، و باید کاری کنم مخاطرات برای دانش آموزان به حداقل برسد.
وی افزود: احساس مسوولیت در برابر فرزندان همشهریان بویژه دختران دانش آموز، یکی از عوامل مهم در قطعیت تصمیم برای اهدای این ملک بود .
وی ادامه داد: در هفته گذشته، پس از اقامه نماز صبح به همسرم گفتم میخواهم ملک خود را برای آموزش و پرورش اهدا کنم و همسرم هم بدون اندک درنگی پذیرفت. هنگامی که کلید منزل و سند آن را در محضر انتقال به آموزش و پرورش دادم، فرزندم تماس گرفت و به من تبریک گفت، وقتی منزل برگشتم همسر و فرزندان هم تبریک گفتند. من از اینکه شاهد خوشحالی جمعی از هموطنان شده شکر خدای را به جا آورده و از حق تعالی برای سلامتی و امنیت همشهریان دعا میکنم.
محمدی در ادامه به ازدواج ۶ فرزند دختر خود و تحصیلات عالیه انان اشاره کرد و گفت: بزرگترین سرگرمی من هم اکنون زندگی کنار خانواده، همراهی و مودت بین فرزندان، بودن در کنار نوه ها و نتیجه هاست و این مهم برایم بسیار ارزشمند است.
وی ادامه داد: شرایط را برای زندگی فرزندانم با تامین مسکن مناسب به یک میزان فراهم کردم و خدای را شاکرم که با این اقدام جدید، میتوانم شاهد تحول، هنر آموزی و کمک به اشتغال و تعالی آموزش و پرورش هموطنانم باشم.
گفتنی است ملک اهدایی در موقعیت مناسب آموزشی در کنار کتابخانه عمومی و دارای حیات مناسب برای دانش اموزان و ساختمانی با استقامت و استاندارد بوده که در دفترخانه اسناد رسمی، در نیمه اول آبانماه، رسما به ناحیه ۵ اداره اموزش و پرورش استان منتقل گردید .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار