سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران همزمان در اصفهان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۹۵۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲ 09 November 2019

محمدپناهی نژاد مدیر پردیس سینمایی اصفهان گفت: از سال گذشته همزمان با جشنواره فیلم کوتاه تهران، این رویداد در اصفهان  در روزهای ۲۰ و ۲۱ ماه آبان در این پردیس سینمایی برگزار می‌شود.

وی افزود: در حالی که ۸۰ درصد جشنواره‌های فیلم کوتاه جهان فقط ۱۰ سال عمر دارند، این جشنواره با ۳۶ سال قدمت یکی از شاخص‌ترین جشنواره‌ها در این حوزه در سطح بین‌المللی قلمداد می‌شود و همواره در کانون توجه فیلمسازان داخلی و خارج قرار داشته است.

وی ادامه داد: به طور میانگین در دوره‌های قبل تعداد آثار ارسالی به جشنواره  فیلم تهران پنج هزار فیلم بود، که این نشان می‌دهد این جشنواره برای هنرمندهای جهان مهم است و بنا به اطلاعات منتشر شده از طرف دبیرخانه جشنواره ، فیلمسازانی از ۱۱۰ کشور جهان آثار خود را به این جشنواره ارسال کرده اند.

مدیر پردیس سینمایی اصفهان اضافه کرد:  در مجموع  ۵۰ فیلم خارجی از ۲۵ کشور در این جشنواره انتخاب شدند که اسپانیا، فرانسه و آلمان  بیشترین فیلم را به این رویداد فرهنگی ارسال کردند و تمامی این کشورها در حوزه فیلم کوتاه همواره آثار ارزشمندی داشتند.

پناهی از حضور نمایندگانی از جشنواره برلینانه، شورت شورت، کلرموند را از ویژگی‌های این جشنواره برشمرد و گفت: هفت فیلم ایرانی به بخش بین‌الملل و ۱۴۰ اثربه بخش ملی جشنواره راه پیدا کردند و این تنها ۱۰ درصد آثار ارسالی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار