رئیس اتحادیه صنف فروشندگان خودرو اصفهان مطرح کرد؛
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان خودرو اصفهان با اعتقاد بر اینکه شرکت‌های خودروساز عامل افزایش قیمت در بازار هستند، گفت: در حالی که شرکت‌های خودروساز با افزایش قیمت مانع ضرر خود می‌شوند، از سوی دیگر این شرکت‌ها در بازار آزاد تهران و دیگر شهرها دلال‌هایی دارند که از طریق آنها خودروهایشان را با قیمت بالا می‌فروشند.
کد خبر: ۷۹۵۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹ 09 November 2019

حمیدرضا قندی با انتقاد از اینکه دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا هنوز تعهدات سال ۱۳۹۷ خود را تحویل برخی مشتریانشان نداده‌اند، اظهار کرد: به‌طورقطع عرضه کم و محدود خودرو و بالا رفتن تقاضای مشتریان باعث افزایش قیمت آن در بازار می‌شود و در حال حاضر ۲۰۶ تیپ ۲ با قیمت ۸۳ میلیون و ۲۰۶ صندوقدار V۸ بالای ۱۰۰ میلیون تومان عرضه می‌شود.

قندی با تأکید بر اینکه به‌طور معمول بازار، قیمت خودرو را مشخص می‌کند و بازار دست دلالان نیست، افزود: متأسفانه شرکت‌های خودروساز محصولات خود را به بازار عرضه نمی‌کنند، از سوی دیگر خودروهای موجود در نمایشگاه‌ها متعلق به مصرف‌کنندگان است و بنگاه‌داران با توجه به قیمت سایت‌های مختلف همچون دیوار، باما و شیپور و ... خودروها را قیمت‌گذاری می‌کنند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان خودرو اصفهان در مورد نظارت بر روی سایت‌های مختلف فروش، گفت: با توجه به غیرقانونی بودن این سایت‌ها در زمان افزایش شدید قیمت خودرو در بازار، با پیگیری صورت گرفته آنها قیمت‌ها را حذف کردند، اما پس از آرام شدن بازار، دوباره این سایت‌ها اقدام به قیمت‌گذاری خودروها کردند، بااین‌وجود هنوز هیچ نظارتی بر نرخ خودروها در این سایت‌ها نیست.

وی ادامه داد: شرکت‌های خودروساز با افزایش قیمت مانع ضرر خود می‌شوند، از سوی دیگر این شرکت‌ها در بازار آزاد تهران و دیگر شهرها دلال‌هایی دارند که از طریق آنها خودروهایشان را می‌فروشند.

به عقیده این فعال بازار خودرو، اگر ماشین به اندازه کافی به بازار عرضه شود دیگر شاهد افزایش قیمت خودرو نخواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌های خودرو امروز با مشکل کمبود قطعه مواجه هستند، اظهار کرد: دلخوشی خودروسازان این بود که با کمک پژو فرانسه مشکل تامین قطعات خود را حل کنند، اما با خروج پژو از ایران به دلیل ناتوانی قطعه‌سازان داخلی، دوباره با کمبود و نبود قطعات مواجه شدند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار