استاندار قم گفت: مدیریت استان از ظرفیت‌های تخصصی دانشگاهی در قم استقبال می‌کند.
کد خبر: ۷۹۵۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۳ 09 November 2019

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست در حاشیه افتتاح پروژه‌های عمرانی دانشگاه قم در جمع خبرنگاران اظهار داشت:استانداری قم،حلقه وصل دانشگاه‌ها، صنعت و استان است و ما از این ظرفیت مهم،حمایت می‌کنیم.

استاندار قم افزود: مدیریت استان از ظرفیت‌های تخصصی دانشگاهی مختلف در قم استقبال می‌کند، به‌ویژه اینکه قم دارای قابلیت‌های صنعتی مهمی است و می‌توان با پشتیبانی لازم اهداف اقتصاد دانش‌بنیان در واحدهای صنعتی را عملیاتی کرد.

وی تصریح کرد:با توجه به ظرفیت‌های موجود دانشگاه‌های قم عهده‌دار وظیفه مهمی در حل مسائل استان هستند و در این مسیر نیز مأموریت و اولویت 31 مرکز آموزش عالی در قم ترسیم‌شده است.

سرمست عنوان کرد:مدیریت استان از مراکز آموزش عالی قم این است که آن‌ها نقش بهتری در رابطه با کمک به شناسایی مشکلات و معضلات استان و ارائه راهکار داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد:در مسیر تحقق اهداف،دفتر ارتباط استانداری با دانشگاه‌ها در سطح استان راه‌اندازی و در این دفتر، 9 کارگروه بر اساس مأموریت‌های تعریف‌شده در دانشگاه‌ها به فعالیت می‌پردازند.

استاندار قم تصریح کرد:اگر درصدد رفع موانع و مشکلات از طریق ظرفیت‌های دانشگاهی هستیم باید بتوانیم بر اساس نیازهای فعلی به مهارت آفرینی و کاربردی کردن تحقیقات و پژوهش‌ها حرکت کنیم.

وی گفت:باید بتوان نقش و فعالیت مرتبط با دانشگاه‌ها برکنار حوزه‌های علمیه را به آن‌ها واگذار کرد تا بتوان قم را به‌عنوان پایگاه فرهنگی،دینی و علمی که دارای سهم مهمی در نشر علوم دارد به جایگاه واقعی‌اش برسانیم.

سرمست در خصوص برگزاری همایش‌ فرصت‌های سرمایه گذاری در قم و تعامل با مراکز علمی در این عرصه توضیح داد:یکی از برنامه‌ریزی‌های راهبردی در قم،بهره گیری از تخصص مراکز دانشگاهی و علمی است و برنامه‌ریزی مشترکی در جهت برگزاری آن با دانشگاه قم در حال انجام است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار