اعضای کمیسیون ماده پنج شهرداری تهران با احداث بیمارستان جامع فوق تخصصی کلیه در کوی فراز منطقه ۲ موافقت کردند.
کد خبر: ۷۹۶۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶ 11 November 2019

به گزارش تابناک تهران، در جلسه جلسه کمیسیون ماده ۵ با احداث بیمارستان جامع فوق تخصصی کلیه در کوی فراز منطقه ۲ موافقت شد و همچنین طرح بازنگری شهرک محلاتی پس از توضیحات مشاور، نمایندگان شهرک و شهردار منطقه یک مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیم گیری در این باره به جلسات آتی موکول شد.

«علی اشراقی» معاون شهردار تهران، در این جلسه اظهار داشت:‌ در طرح تفصیلی یکپارچه شهر تهران، محور موصوف به صورت بزرگراه ۷۶ متری بوده که محدوده بازار آهن را به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می‌کند.
وی افزود: طول تقریبی بزرگراه ۴/۷ کیلومتر و بخشهایی از آن به صورت زیرگذر اجرا شده است که محدوده مورد مداخله به طول تقریبی یک کیلومتر و عرض ۳۵ متر در حد فاصل بلوار الغدیر تا بلوار بهار است.
رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ گفت: طرح توجیهی با مسقف کردن محور و در نظر گرفتن معیارهای طراحی شهری و هم چنین یکپارچگی و ارتباط کارکردی دو لبه شمالی جنوبی بازار آهن انجام شده تا ضمن تأکید بر عبور و مرور پیاده، جانمایی بهینه کاربری های خدماتی ارائه شود.
وی تأکید کرد: با این اقدام محدوده مذکور به یک فضای شهری مطلوب تبدیل می شود که به منظور تأمین خدمات مکمل بازار آهن و ارتقاء کیفیت فضائی-کالبدی عرصه جدیدی به وجود می آید.  
اشراقی گفت : با طرح مذکور که با اصلاحاتی به تایید کارگروه فنی رسیده بود، پس از توضیحات مشاور، شهردار منطقه ۱۸ و مدیر عامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر موافقت شد.
وی افزود: بر این اساس مقرر شد در فضای مسقف صرفاً کاربری های خدماتی در نظر گرفته شده و پارکینگ ها در جداره های محور پیش بینی شوند.
اشراقی با بیان اینکه لازم است طرح معماری فاخری در این زمینه تهیه شود، گفت: در این جلسه توصیه شد در طراحی از سازههای سبک استفاده شود و طرح یکپارچه ای با هماهنگی ذینفعان در محدوده بازار آهن تهیه و به کمیسیون ارائه شود.
اعضای کمیسیون ماده پنج را «محسن هاشمی»  رئیس شورای اسلامی شهر تهران، «عبدالرضا گلپایگانی» معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، «علی اشراقی» رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج تشکیل و ریاست آن را «پیروز حناچی» شهردار تهران برعهده دارد.
کمیسیون ماده ۵ قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، طرح تفصیلی طرح جامع شهری را که مهندسین مشاور شهرساز بر اساس اصول طرح جامع مصوب تهیه می‌نمایند از نقطه نظر فنی بررسی و در صورت صحت مطالعات و جوابگوئی به نیاز های محلی، آن را به تصویب می‌رساند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار