با روش های علمی
مدیر اجرایی خط دوم قطار شهری گفت: استفاده از تجربیات خط یک قطارشهری و روش های علمی در کاهش هزینه آب بندی خط دوم قطار شهری اصفهان کمک کننده است.
کد خبر: ۷۹۶۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰ 11 November 2019

سیدمحسن واعظی فر با اشاره به اینکه بررسی و واکاوی تجربیات خط یک قطار شهری اصفهان در حوزه آب بندی می تواند در کاهش هزینه های خط دوم موثر واقع شود، اظهار داشت: یکی از مسائل مهم در پروژه های ساخت قطار شهری، آب بندی است، بر این اساس ما  سعی کرده ایم تا با هم اندیشی مشاوران و نخبگان و با بکارگیری روشهای علمی و تکنولوژی نوین این موضوع را با هزینه کمتر مدیریت کنیم.

وی افزود: ۱۰ سال از برگزاری فراخوانی به منظور جذب ایده های برتر در آب بندی خط یک قطار شهری می گذرد و امروز با واکاوی تجربیات خط یکم و روش های نوین علمی، آب بندی خط دوم قطار شهری را با هزینه ای کمتر دنبال خواهیم کرد.

مدیر اجرایی خط دوم قطار شهری با بیان اینکه آب بندی ایستگاه ها باید در حین عملیات ساخت انجام شود تا نسبت به زمان بهره برداری کم هزینه تر باشد، تصریح کرد: استفاده از مواد مناسب برای آب بندی سازه های مترو و  بر اساس نیاز پروژه ها در اولویت قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر کاهش هزینه های اقتصادی و روش های جدید در آب بندی ایستگاه های خط دوم قطار شهری ابراز داشت: ایده های مطرح شده در جلسات هم اندیشی مورد بررسی قرار می گیرد و ایده های علمی با قابلیت اجرایی و معقولانه در اولویت خواهد بود تا در حین فرایند اجرا مشکلی در این خصوص پدید نیاید.

واعظی فر با اشاره به سه سطح طبقه بندی شده بر اساس تراز آب در آب بندی سازه های ایستگاه های خط دوم قطار شهری گفت: برخی از ایستگاه ها زیر تراز آب، برخی هم سطح و بعضی از ایستگاه ها بالاتر از سطح تراز آب قرار می گیرند که متناسب با آن مواد سازه های مترو برای جلوگیری از نشت آب و مقاوم سازی نسبت به آب تعیین می شود؛ برای نمونه می توان از روش توانمند سازی بتن، در افزایش عمر سازه های بتنی بهره گرفت.

وی با ابراز امیدواری از روش های نوین، علمی با قابلیت اجرایی اظهار داشت: تجربه در کنار استفاده از تکنولوژی های به روز دنیا می تواند در ساخت خط دوم قطار شهری با هزینه کمتر به ما یاری رساند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار