اردشیر رستمی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل سازمان اموال تملیکی استان کرمانشاه، از نحوه ی تعامل و هم افزایی این سازمان با سایر نهاد ها خبر داد و گفت: زخم هایی که کالای قاچاق بر پیکره اقتصاد کشور وارد می کند، التیام نخواهد یافت.
کد خبر: ۷۹۶۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 12 November 2019

اردشیر رستمی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد:به عنوان یک عضو از کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تلاش می کنیم نسبت به بحث مبارزه باآن ها بطور مستقیم وارد شوم و به واقع اعتقاد داریم، زخم‌هایی که قاچاق بر پیکره اقتصادی کشور وارد می‌کندهرگز التیام نمی‌یابد و همواره در جلسات این موضوع را مطرح و دنبال می کنیم.

وی خاطر نشان کرد: استان کرمانشاه به دلیل۳۶۰ کیلومترمرز مشترک با کشور عراق و به دلیل خلاءهای مرزی با   پدیده ی قاچاق مواجه است.

مدیر کل سازمان امور تملیکی استان کرمانشاه افزود: در راستای همکاری و هم افزایی با تعزیرات حکومتی و دانشگاه علوم پزشکی تعاملاتی داریم برای تعین تکلیف کالایی که در انبار برای مصرف مردم نگه داری می شود، طبق قوانین مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعین تکلیف می شود و قوانین برای ما فصل الخطاب است.

رستمی تصریح کرد:استعلام کالاها  از نظر متوسط ایمنی، فنی، قرنطینه‌ای و بهداشتی از معاونت غذا و دارو گرفته و پس از  تایید سلامت محوری شان، به فروش و در اختیار مردم قرار می گیرند.

این مسئول در خصوص روند پیگیری کالاهای قاچاق، عنوان کرد: به محض اینکه کالا توسط یگان یا دستگاه کاشف مثل گمرک کشف می‌شود صورتجلسه کشف با ارزش ریالی و همینطور دستور مقام قضایی، کالا در اختیار اموال تملیکی قرار می‌گیرد و ما به دنبال تعیین تکلیف خواهیم بود ودر ارتباط با کالاهای سعی الفساد بایستی دستور فروش با سرعت بیشتری از مقام قضایی دریافت شود و در ارتباط با کالاهای بادوام مثل لباسشویی، یخچال، پارچه و منسوجات یا کالاهایی از این قسم حتماً باید دادنامه تعیین ها را از تعزیرات و دستگاه قضایی بگیریم. 

رستمی تاکیدکرد: اگر کالاهای کشف شده مالک داشتند و به نفع دولت ضبط و بر اساس سیاست‌های سازمان به فروش می رسند و در صورت بلاصاحب بودن کالاها، حکم ضبط آنها به نفع ستاد اجرایی فرمان حضرت امام داده می شود، لذا وقتی کالا وارد انبار های سازمان تملیکی شد حتماً باید نسبت به دستور فروش و هم نسبت به دادنامه های مربوط، ضوابط ایمنی، بهداشتی، فنی و قرنطینه ای آن اقدام کنیم. 

وی درپایان گفت: کالاهایی هستند که ضوابط گمرکی خود را تحویل و با تشریفات اداری وارد کشور شده و منجر به استرداد می‌شوند. اگر مقام قضایی طرف راعلام برائت کند ما در اجرای مقام قضایی و همچنین اجرای حکم قاضی به صاحبانشان مسترد می کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار