برای سالمندان آگاه به تکنولوژی، باید به صورت ویژه برنامه ریزی شود.
کد خبر: ۷۹۶۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵ 12 November 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیرکل ثبت احوال استان فارس در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استانداری فارس گفت: بر اساس پیش بینی ها، تا سال ۱۴۲۵، سن بیش از ۲۱ درصد جمعیت فارس بیش از ۶۵ سال می‌شود.
انصاری افزود: در ۳۰ سال آینده، تعداد سالمندان شهرستان‌های آباده، خرامه، فیروزآباد، بوانات، ارسنجان، کازرون، بیش از دیگر نقاط استان است و درصد جمعیت مسن شهرستان‌های مهر، لامرد، شیراز و گراش، کمتر است
وی گفت: در سرشماری سال ۱۳۹۵، حدود ۶ و یک دهم درصد جمعیت استان سالمند است.
استاندار فارس هم در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده گفت:موضوع ساختار جمعیتی به همه اقشار مربوط می‌شود و باید بهداشت، درمان، افزایش سن و سالمندی و افزایش امید به زندگی در این ساختار بررسی شود.
رحیمی با بیان این که برای جلوگیری از افزایش میانگین سن استان، باید برنامه ریزی شود افزود: امید به زندگی به بالای ۷۵ سال افزایش یافته و طبیعی است که در آینده جامعه سالمند قابل توجهی داریم.
وی گفت: با توجه به بالا رفتن سن جمعیت در استان، باید برنامه‌های منظمی را مد نظر قرار دهیم تا سنین کار فعلی هنگام سالمندی دچار کمترین مشکلات شوند
استاندار فارس با بیان این که در حال حاضر پرستاران خاص سالمندان پرورش داده نشده اند و باید برای حل مشکلات سالمندان مراکز علمی و دانشگاهی استان فکری کنند افزود: برنامه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی با مشارکت مستمر سالمندان تولید شود.
رحیمی گفت: سالمند ۳۰ سال گذشته با علوم و پیشرفت‌های امروز آشنا نبودند، اما سالمند امروزی که جوانی‌اش را با تکنولوژی گذرانده و با موضوع‌های علمی و عملی بسیار زیادی آگاه است، یک سرمایه برای کشور می‌تواند باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار