در گفتگو با مهر مطرح شد؛
شاهرود - جانشین سازمان پدافند غیرعامل افزایش آگاهی و مدیریت بحران را در کاهش نسبی حوادث موثر دانست و گفت: پدافند غیرعامل ۲۰ درصد به سمت بومی‌سازی پیش رفته است.
کد خبر: ۷۹۷۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶ 17 November 2019

تحقق ۲۰ درصدی بومی‌سازی در حوزه پدافند غیرعامل کشور

به گزارش تابناک سمنان: علی‌اصغر زارعی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه حوزه پدافند غیرعامل موضوعی نوپا در کشور به شمار می‌رود، ابراز داشت: در بحث بسترسازی، زمینه‌سازی، گفتمان‌سازی و آموزش‌های تخصصی اقدامات خوبی صورت گرفته است لذا اگر به اخبار و حوادث نگاه کنیم به طور نسبی نسبت به گذشته حوادث کاهش پیداکرده و این به خاطر افزایش ارتباط، دانش، آگاهی و مدیریت حادثه است.

وی در پاسخ به این پرسش که چقدر از دستگاه‌ها در برابر حوادث مصون‌سازی شده‌اند، افزود: از حیث تجهیزات به این سمت پیش خواهیم رفت که قسمت‌های موردنیاز را در داخل کشور به صورت بومی تولید و آن‌ها را فعال کنیم که تنها ۲۰ درصد توانستیم در این حوزه گام برداریم اما اگر دانشگاه‌ها و شرکت های دانش بنیان کمک کنند بیش از این می‌توان در این زمینه توسعه بیشتر را شاهد باشیم.

جانشین سازمان پدافند غیرعامل بابیان اینکه طی سنوات اخیر برخی تجهیزات نظیر آمبولانس‌های ویژه به مراکز استان‌ها تحویل داده‌شد، ابراز داشت: شهرداری شاهرود نیز این تجهیزات را از سازمان پدافند غیرعامل درخواست کردند که امیدواریم بتوان اختصاص آن را در اولویت قرار دهیم.

زارعی ضمن ابراز امیدواری از اینکه پدافند غیرعامل بتواند به شهرستان‌ها نیز کمک کند، در ادامه تصریح کرد: در وزارت دفاع غیر از موضوع آمبولانس تجهیزات خاصی را نیز برای آتش‌نشانی‌ها در حال تهیه هستیم که بتوان با بهره‌گیری از آن در مقابل تهدیدهای شیمیایی اقدامات بهتری صورت گیرد که امیدواریم اختصاص این موارد نیز برای شاهرود نیز در اولویت پدافند غیرعامل قرار گیرد.

وی افزود: راه‌حل مقابله با تهدیدهای زیستی در وهله نخست آگاه‌سازی عمومی و مشارکت مردم در کاهش تهدیدات است راهکار دوم دستگاه‌های اجرایی هستند که هر کدام به میزان سهم خودشان در مدیریت واردات تولید بتوانند نقش درستی ایفا کنند لذا اگر به این دو مقوله بپردازیم تهدیدها به شدت کاهش پیدا می‌کند و امیدواریم تا مصون‌سازی بتوانیم گام های بیشتری برداریم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار