قرارداد همکاری اسنپ و معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران روز یکشنبه امضا شد و با ابلاغ رسمی دستورالعمل نظارت بر فعالیت تاکسی‌های اینترنتی، فعالیت اسنپ در پایتخت رسمیت یافت.
کد خبر: ۷۹۸۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳ 18 November 2019

به گزارش تابناک تهران، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در مراسم امضای این قرارداد گفت: پس از یکسال مذاکره، قرارداد همکاری با شرکت های ارائه دهنده خدمات هوشمند مسافر به ثمر نشست.  

وی ادامه داد: شهروندان از نحوه عملکرد تاکسی‌های اینترنتی رضایت دارند از این رو مدیریت شهری به عنوان منتخب مردم حمایت از نوآوری و توسعه خدمات هوشمند را در دستور کار خود قرار داده است.

پورسید آقایی اجرای دستورالعمل وزارت کشور را گامی مهم در مسیر ضابطه مند شدن فعالیت‌های تاکسی‌های اینترنتی عنوان کرد و گفت: هیچ گاه تاکسی اینترنتی را رقیب تاکسیرانی ندانسته ایم بلکه معتقدیم این دو مد حمل و نقل عمومی مکمل یکدیگرند.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: هر گونه ساماندهی و ضابطه مند شدن شرکت های اینترنتی بهتر از حرکت آزادنه مسافربرهای شخصی است.

وی ادامه داد: با اجرای این دستورالعمل و قراردادهای منعقد شده با شرکت های تاکسی اینترنتی حتما فشار بیشتری برای جلوگیری از فعالیت های خودروهای مسافربری شخصی اعمال می‌کنیم.

به گفته پورسیدآقایی در گذشته برای برخورد با مسافربرهای شخصی این دغدغه وجود داشت که شاید فرد شغلی نداشته باشد و از این طریق امرمعاش می کند اما اکنون یک پاسخ روشن داریم که با عضویت در شرکت‌های تاکسی اینترنتی ساماندهی و ضابطه‌مند شوند.

وی به موضوع سهمیه بندی بنزین اشاره کرد و گفت: در سهمیه‌بندی سوخت به خودروهای تاکسی الویت داده شد از این رو هیچ افزایش نرخی در تاکسی نخواهیم داشت و با تخصیص سهمیه از سوی وزارت کشور تاکسی‌های اینترنتی هم افزایش قیمتی در ارائه خدمات نخواهند داشت.

ژوبین علاقبند مدیرعامل شرکت اسنپ نیز در آیین امضای قرارداد همکاری با شهرداری تهراغن تصریح کرد: تاکسی های اینترنتی نقش عمده ای در حمل و نقل شهرداری دارند.

وی ادامه داد: موارد در دستورالعمل ابلاغی دارای ابهام بود که طی جلسات متعدد با وزارت کشور و معاونت علمی رئیس جمهور رفع ابهام شد و دستورالعمل فوق امروز ابلاغ و اجرایی شده است.

علاقبند تاکید کرد: قرارداد همکاری ۱۵۰ شهر دیگر که اسنپ در آن فعالیت دارد نیز برای شهرداری‌ها ارسال می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار