نماینده مردم گرمسار وآرادان:
نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس بابیان اینکه ۵۵ درصد صنعت استان سمنان در شهرستان گرمسار و ایوانکی قرار دارد، گفت: ۳۰ درصد برق استان در بخش صنعت این منطقه مصرف می‌شود.
کد خبر: ۷۹۸۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰ 18 November 2019
۳۰ درصد برق استان سمنان در ایوانکی و گرمسار مصرف می‌شود

به گزارش تابناک سمنان: غلامرضا کاتب صبح دوشنبه در آیین افتتاح پست ۴۰۰ کیلوولت ایوانکی گرمسار با حضور وزیر نیرو ضمن بیان اینکه ۵۵ درصد صنعت استان سمنان در شهرستان گرمسار و منطقه ایوانکی قرار دارد، ابراز داشت: ۳۰ درصد از برق استان سمنان در بخش صنعت این منطقه مصرف می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه هزینه کرد برای افتتاح پست ۴۰۰ ولتی بااعتبار ۸۶ میلیارد تومان در شرایط تحریم‌های اقتصادی کار بزرگی بود که به مردم ایوانکی تقدیم شد، افزود: دو پست ۶۳ کیلو ولت برای ایوانکی و منطقه ویژه اقتصادی گرمسار نیاز است که تحقق آن گامی برای رفع بسیاری از مشکلات تأمین برق این منطقه به شمار می‌رود.

گرمسار بهترین نقطه برای انرژی پاک

عضو خانه ملت بابیان اینکه چند مصوبه سفر ریاست جمهوری باید برای اجرا در دستور کار قرار گیرد، ابراز داشت: انتقال آب از دریای خزر و همچنین انتقال پساب تهران به استان سمنان که بخشی از آن به ایوانکی منتقل می‌شود ازجمله این موارد هستند.

کاتب بابیان اینکه مسائل و مشکلات تأمین آب گرمسار گره‌خورده به استان تهران است، در ادامه تصریح کرد: انتقال پساب تهران به استان سمنان برای کوتاه‌مدت سخت است اما برای دشت ایوانکی این امر هزینه چندان زیادی ندارد و به‌سرعت می‌توان این پروژه را اجرایی کرد.

وی همچنین افزود: این منطقه بهترین نقطه برای تولید انرژی پاک و خورشیدی خواهد بود زیرا هوا در بسیاری از روزهای سال این منطقه آفتابی است و هوا آلودگی ندارد.

توسعه ایوانکی در دستور کار

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس بابیان اینکه پروژه خط انتقال آب شرب سال ۹۶ با ۳۷ کیلومتر لوله‌گذاری از ایوانکی تا گرمسار بااعتبار ۴۰ میلیارد تومان ظرف مدت دو سال ایجاد شد، ابراز داشت: این طرح به‌صورت ۱۰۰ درصد آماده بهره‌برداری است.

کاتب بابیان اینکه اتصال این پروژه به شهر جدید ایوانکی در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: هشت میلیارد تومان برای این پروژه اختصاص یافت که تا کنون پرداخت نشده است لذا پیگیری برای پرداخت این مبلغ در اولویت قرار دارد.

وی بابیان اینکه ایوانکی محصولات کشاورزی مرغوبی دارد، افزود: مجوزها و مشکلات اداری کشاورزان برای سهم آب از چاه‌های عمیق و نیمه عمیق یکی از چالش‌های موجود است که می‌بایست رفع این مشکلات در دستور کار دولت قرار گیرد.

خشک شدن رودخانه‌های گرمسار

عضو خانه ملت اضافه کرد: طی ۸۰ سال گذشته تمام باغات انار روستاهای احمدآباد و کرک بخش از رودخانه نمارک آب‌رسانی می‌شد که این رودخانه با برداشت بی رویه بالادستی‌ها خشک‌شده است.

وی افزود: دو رودخانه حبله رود و نمارک به دلیل برداشت‌های نامتعارف توسط بالادستی‌ها کم آب و در معرض خشک شدن قرار دارند که انتظار می‌رود جلوگیری از این امر در دستور کار قرار گیرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار