رئیس فدراسیون هاکی؛
رئیس فدراسیون هاکی گفت: تعداد ورزشکاران سازمان یافته هاکی در کشور یک هزار و ۵۰۰ نفر بوده که هم اکنون این تعداد به ۱۲ هزار نفر یعنی بیش از هشت برابر افزایش یافته است.
کد خبر: ۷۹۸۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷ 19 November 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  بهرام قدیمی  در جمع خبرنگاران در ایلام اظهار داشت: ورزش هاکی یک ورزش ملی و اصیل است و مورد استقبال علاقه مندان بسیاری در کشور قرار گرفته است.

وی افزود: این ورزش در بخش زنان نیز فعال است و فدراسیون برای توسعه این ورزش زمینه برگزاری اردوهای ملی مورد نیاز را برای ورزشکاران فراهم می کند.

قدیمی یادآور شد: فدراسیون آمادگی برگزاری هرگونه اردو یا تورنمنت بین المللی داخل سالن یا روی چمن را دارد و در تلاشیم میزبانی مسابقات داخل سالن جوانان آسیا و جهان را در اختیار ایلام قرار دهیم.

وی تاکید کرد: در اختیار داشتن یک زمین هاکی استاندارد برای ورزشکاران در ایلام ضروری است و فدراسیون نیز قول مساعد برای تامین تجهیزات ورزشی، توپ، چوب و پد دروازه بانی را به استان می دهد.

قدیمی تصریح کرد: این تجهیزات از سوی کنفدراسیون آسیا بصورت رایگان در اختیار فدراسیون هاکی قرار می گیرد و بین شهرستان ها از جمله ایلام توزیع می شود.

رئیس فدراسیون هاکی به ظرفیت های موجود این رشته در ایلام اشاره کرد و گفت: هم اکنون خانم عبدی سرمربی تیم ملی زنان و خانم قنبری کاپیتان تیم ملی از ایلام هستند و در بخش مردان نیز ساسان حاتم نژاد بهترین دروازه بان جهان و رامبد حاتم نژاد دروازه بان تیم ملی امید از ورزشکاران مطرح ایلامی هستند.

به گفته وی هاکی روی چمن نسخه اصلی هاکی است و چون این ورزش یک رشته المپیکی است می تواند در آینده قهرمانی هایی را برای کشور بدنبال داشته باشد.

قدیمی تاکید کرد: در کنار توسعه هاکی باید به ورزش زنان هم نگاه ویژه ای داشته باشیم و از ظرفیت های موجود بهترین بهره را ببریم.

رئیس فدراسیون هاکی در بخش دیگری از سخنانش گفت: هم اکنون اردوی تیم ملی در یاسوج در حال برگزاری است و پس از آن ورزشکاران برای برگزاری مسابقات به لاهور پاکستان اعزام می شوند.

وی افزود: برای توسعه این ورزش تفاهم نامه ای با وزارت آموزش و پرورش منعقد شده است و از مرداد ماه سال آینده هاکی جزو بازی های رسمی قرار می گیرد.

رئیس فدراسیون هاکی برای شرکت در مجمع انتخابات رئیس هیات هاکی استان روز دوشنبه به ایلام سفر کرد.

در این مجمع قدرت الله ساده میری با کسب ۹ رای از ۱۳ رای بمدت چهار سال رئیس هیات هاکی ایلام شد.

پیش از این هادی کرمی ریاست این هیات را به عهده داشت./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار