دبیر اجرایی پنجمین همایش ملی پلیمر ایران گفت: لازم است صنایع شیمیایی کشورمان به سمت تولید بیشتر پلیمرهای مهندسی و کالایی حرکت کند زیرا حاشیه سود آنها بالاست.
کد خبر: ۷۹۸۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲ 19 November 2019

عباس محمدی در آیین آغاز به کار پنجمین همایش ملی پلیمر ایران در دانشگاه اصفهان افزود: ظرفیت و توانایی‌های بسیاری در صنایع و دانشگاه‌های کشورمان برای تولید پلیمرهای مهندسی در بخش‌های لاستیک، رنگ و رزین، کامپوزیت، پوشش و چسب وجود دارد که باید آن را به‌کار گرفت.

وی با بیان اینکه این محصولات پلیمری در صنایع پایین دستی بسیاری مانند بسته‌بندی، کفپوش و انواع لوله کاربرد دارد، اظهار داشت: در زمان حاضر کشورمان در عرصه تولید پلیمر در صنایع بالادستی مانند پی وی سی و پلی اولفین در منطقه در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد اما حاشیه سود این محصولات کم است.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها نیز باید به دنبال تولید علم برتر در پلیمر باشند، تصریح کرد: صنایع نیز می‌توانند با تامین هزینه‌های دانشگاه‌ها از داشته‌های علمی آنها برای حل چالش‌ها و توسعه طرح‌های خود استفاده کنند که اصل آن، اعتماد سازی بین ۲ طرف است.

وی با بیان اینکه اقتصاد کشور ما تا کنون بیشتر متکی بر عرضه نفت بود، تصریح کرد: کشوری پیشرو است که بتواند سهم تولید ناخالص ملی خود از اقتصاد غیر نفتی را افزایش دهد یعنی دانش صنعتی محور داشته باشد.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه هنوز ارتباط صنعت با دانشگاه در کشورمان آنطور که باید، برقرار نشده است، اظهار داشت: اگر مثلث ارتباط دولت، دانشگاه  و صنعت تکمیل شود این مهم برآورده خواهد شد.

محمدی با اشاره به اینکه دانشگاه‌های کشورمان تا کنون بیشتر تولید محتوا داشتند، اضافه کرد: اما صنعت ما وارداتی است و چندان درون زا نمی‌باشد.

وی، گفت: سرعت تحقیقات دانشگاهی در کشورمان باید افزایش یابد و مطابق با نیازهای جامعه باشد.

وی همچنین با اشاره به روند اجرایی پنجمین همایش ملی پلیمر ایران، خاطرنشان کرد: ۲۲ شرکت و واحد صنعتی و ۳۵ دانشگاه در این رویداد مشارکت داشتند که لازم است تعداد آنها در سال‌های آینده به ویژه در بخش صنعت افزایش یابد.

دبیر علمی پنجمین همایش ملی پلیمر ایران نیز در این آیین گفت: ۱۳۸ مقاله به دبیرخانه همایش رسید که از بین آنها ۱۱۷ مقاله پذیرش شد و ارائه کنندگان ۱۰ مقاله انصراف دادند.

امیرحسین نوارچیان با بیان اینکه این همایش با رویکرد ارائه مقاله‌های پژوهشی کاربردی و فناورانه برگزار شد، افزود: ما در فراخوانی از صنعتگران کشور خواستیم چالش‌های خود را به ما اعلام کنند تا آنها را به استادان و دانشجویان جهت ارائه راه حل اعلام کنیم .

وی با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه اصفهان در حوزه پلیمر، خاطرنشان کرد: گروه پژوهشی فناوری پلیمر در سال ۹۳ و کلینیک صنعت پلیمر در سال ۹۶ در این دانشگاه تاسیس شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار