مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان گفت: مدت زمان بررسی و پاسخگویی به شکایت‌های مردمی کاهش یافت و اکنون رسیدگی به تخلف‌های صنفی در کمتر از ۳۰ دقیقه انجام می‌شود.
کد خبر: ۷۹۸۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷ 20 November 2019

جواد محمدی‌فشارکی افزود: پس از اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین بیش از یک‌هزار و ۸۶۱ مورد بازرسی میدانی از مرکزهای عرضه کالا در راستای کنترل قیمت‌ها انجام و پرونده تخلف تنظیم و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی از تشکیل ۵۴ فقره پرونده تخلف با ارزش افزون بر ۱۷۹ میلیون ریال خبر داد و تاکید کرد: هرگونه افزایش قیمت کالاها به بهانه بالا رفتن قیمت بنزین ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان اضافه کرد: در پی افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین و احتمال سوء استفاده برخی افراد از این وضعیت، تیم‌های بازرسی از ساعت هشت تا ۲۲ بر فعالیت واحدهای صنفی این استان نظارت می‌کنند.

وی اضافه کرد: افزایش قیمت کالاهای اساسی، نداشتن برچسب قیمت و خودداری از عرضه کالا جزو مهم‌ترین مسائلی است که در صورت مشاهده، با برخورد قانونی روبه‌رو خواهد شد.

محمدی‌فشارکی تصریح کرد: جریمه‌های بسیار سنگینی در چارچوب قانون برای متخلفان در نظر گرفته‌ شده و واحدهای بازرسی با بررسی فاکتور خرید و محاسبه سود قانونی، فعالیت واحدهای صنفی را رصد می‌کنند.

وی بیان کرد: طرح تشدید کنترل بازار به منظور جلوگیری از افزایش غیرقانونی قیمت‌ها با حضور ۳۲۹ بازرس ثابت و افتخاری در استان اصفهان اجرا می‌شود و همه واحدهای صنفی موظف به درج قیمت‌های مصوب بر روی کالاها و صدور فاکتور فروش هستند، در غیر این صورت با متخلفان برخورد می‌شود.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان در ادامه از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را با شماره‌های تلفن ۳۲۳۵۲۰۱۲ – ۳۲۳۵۲۰۱۳، پیام کوتاه به شماره ۰۹۱۴۰۴۰۳۰۳۹ یا گزینه شکایات مردمی در پایگاه اینترنتی http://bazresiasnafisf.ir/ به ستاد خبری و دایره رسیدگی به شکایات و گزارش‌های مردمی این مدیریت اطلاع دهند تا در کوتاه‌ترین زمان نسبت به بررسی اقدام شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار