مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان از آغاز عملیات اجرایی فضای سبز باغ تندرستی اصفهان خبر داد و گفت: حدود پنج هکتار از باغ تندرستی برای اجرای فضای سبز در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۷۹۸۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸ 20 November 2019

فروغ مرتضایی‌نژاد اظهار کرد: با توجه به اینکه بازار گل و گیاه همدانیان در آینده‌ای نه چندان دور به باغ تندرستی منتقل می‌شود، طراحی بسیار ویژه‌ای برای فضای سبز آن انجام شده است.

وی با بیان اینکه سازمان پارک‌ها و فضای سبز حدود پنج هکتار از باغ تندرستی را برای اجرای فضای سبز در اختیار دارد، افزود: سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان تمام مراحل اجرای فضای سبز پروژه باغ تندرستی را به سازمان پارک‌ها واگذار کرده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: طراحی فضای سبز باغ تندرستی به وسعت حدود پنج هکتار انجام و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

وی با بیان اینکه بستر مورد نیاز برای کاشت درختان در باغ تندرستی فراهم و عملیات تعویض خاک همچنین استفاده از خاک مرغوب همراه با کود انجام شده تا در سال‌های آینده با مشکلی مواجه نشویم، گفت: پس از اجرای عملیات عمرانی در هر بخش از پروژه باغ تندرستی، پیمانکار مشغول شده و در حال برقراری شبکه اتصالات لوله است؛ همزمان خاک آماده شده  و کاشت فضای سبز پیش بینی شده نیز انجام می گیرد.

 مرتضایی‌نژاد ادامه داد: با توجه به اقدامات در حال اجرا امیدواریم تا دوماه آینده پروژه پنج هکتاری فضای سبز باغ تندرستی به اتمام برسد.

وی با اشاره به گونه‌های گیاهی مورد استفاده در فضای سبز پروژه باغ تندرستی، اظهار کرد: بیشتر گونه‌های گیاهی مورد استفاده از نوع مقاوم است، البته گونه‌های ویژه و خاص نیز پیش بینی شده تا زیبایی همیشگی را در این پروژه شاهد باشیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: براساس اعتبارات و قراردادهای منعقد شده حدود سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای طراحی، اجرا و نظارت بر اجرای پروژه باغ تندستی در نظر گرفته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار