استاندار کرمانشاه گفت: ایجاد اشتغال یکی از مطالبات به حق مردم کرمانشاه است و هدف از نوشتن سند اشتغال کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری تا پایان سال .
کد خبر: ۷۹۸۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۶ 20 November 2019

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه ،هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه امروز جهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار داشت:مدیران استان متعهد به ایجاد اشتغال طبق سند هستند و این سند برای ایجاد۲۱ هزار شغل خالص تهیه شده  است.

وی خاطر نشان کرد:شغل کاغذی به درد نمی خورد و در صورت ارائه آمار نادرست و نشان دادن شغل های کاغذی به جای شغل واقعی مرکز آمار ایران متوجه خواهد شد.

استاندار کرمانشاه افزود:سند اشتغال یک سند کارشناسی شده است که سایر استان ها به دلیل داشتن  بخش خصوصی قوی توانایی تولید  اشتغال بالایی دارند اما این دلیلی بر عدم ایجاد اشتغال توسط مدیران ما نیست.چکش کاری های کارشناسانه روی این سند انجام شده و مدیران در صورت داشتن اعتراض با استدلال باید یک هفته پس از ابلاغ تعهدات به دستگاه مربوطه اعتراض کنند ،اما اکنون فرصت اعتراض نبوده و مدیران باید پاسخگو باشند.

بازوند تصریح کرد:در بهار و تابستان سند جامع اشتغال محقق شد اما به دلیل شرایط خاص زمستان مدیران باید در ذیل سند این فصل را جدی بگیرند .

به گفته استاندار کرمانشاه،تاکنون روند پرداختی تسهیلات بانک ها مطلوب بوده اماتنها منبع ایجاد اشتغال نیست زیرا 35تا45درصد پرداختی حوزه ایجاد اشتغال از طرف مردم بدون دریافت تسهیلات بانکی بوده که این نشان دهنده مشارکت و تمایل بالای مردم در ایجاد اشتغال است.

وی در پایان تاکید کرد:هیچ اولویتی بالاتر ازایجاد اشتغال در استان نبوده و نباید از کمک های مردمی غافل شویم و درصورت جدی نگرفتن این مهم پشیمانی شدیدی برای ما بدنبال خواهد داشت.

در ادامه هدایت حاتمی اظهار کرد:سهم صنعت از ایجاد اشتغال 20درصد ،معدن حدود5 درصد و بازرگانی خارجی نیز 5 درصد می باشد که تا پایان سال باید بطور کامل محقق شود .

وی تاکید کرد: اصناف دارای حوزه گسترده است که با میراث فرهنگی ،پایانه ها هم پوشانی دارد،بنابراین 30 درصد سهم سازمان صمت پرت نبوده و باید محقق شود .

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در پایان  گفت:در حوزهITCزمینه های مناسی فراهم بوده که حتی ریزش های شغلی به دلیل ورود الکترونیک و کوتاه کردن مسیره های در آمد زدایی است و دولت الکترونیک به طور غیر مستقیم روی اشتغال تاثیر گذار است.

 

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار