مدیرعامل شرکت آبفا و رئیس شورای انسجام‌بخشی صنعت آب و برق کرمانشاه بااعلام اینکه شرکت آب و فاضلاب استان دارای فرصت‌های سرمایه‌گذاری مناسبی در حوزه آب و فاضلاب است،گفت: اکنون فضای مناسبی برای مشارکت و سرمایه‌گذاری در این حوزه فراهم شده است.
کد خبر: ۷۹۹۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 23 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،علیرضا تخت شاهی از جمله فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان را تکمیل تاسیسات فاضلاب شهر کرمانشاه با حجم سرمایه گذاری بیش از هزار میلیارد تومان به روش فاینانس خارجی، ماده ۵۶، بیع متقابل، طرح کاهش هدررفت آب شهر کرمانشاه به روش ROT، فاینانس و همچنین واگذاری پساب فاضلاب شهرهای استان کرمانشاه در قالب بیع متقابل و برای مصارف صنعتی و کشاورزی اعلام کرد.

رئیس شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان کرمانشاه همچنین با بیان اینکه اولویت‌های استان برای جذب سرمایه‌گذاران در مجموعه وزارت نیرو مشخص شده است، گفت: اولویت اصلی در بخش‌های مجموعه وزارت نیرو در استان علاوه بر حوزه آب و فاضلاب، شامل ایجاد نیروگاه‌های انرژی تجدیدپذیر از جمله نیروگاه‌های برق‌آبی، نیروگاه‌های بادی و نیروگاه‌های خورشیدی است که در استان زمینه کار زیادی در این بخش داریم.

اکنون ۱۲ سد با یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب آب در استان کرمانشاه وجود دارد.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه میانگین بارش‌های سال آبی گذشته (از مهرماه سال ۹۷ تا شهریور ۹۸) ۷۷۵ میلی‌متر بود که نسبت به میانگین نرمال ۶۸ و نسبت به سال قبل از آن ۴۶ درصد رشد داشته است.

مرکز آمار ایران در تازه ترین گزارش، نرخ بیکاری استان کرمانشاه در تابستان امسال را ۱۴.۲ درصد اعلام کرده که از میانگین کشور (۱۰.۵ درصد) ۳.۷ درصد بیشتر است.

براساس این آمار، نرخ بیکاری کرمانشاه در تابستان سال گذشته ۱۶.۶ درصد بوده که در بهار امسال به ۱۴.۸ درصد و تابستان به ۱۴.۲ رسیده است که این آمار نشان می دهد که نرخ بیکاری استان روند کاهشی به خود گرفته است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان و ۲ هزار و ۶۲۲ روستا است.

استان کرمانشاه ۳۷۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد ۲۲۰ هزار مشترک مربوط به شهر کرمانشاه است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار