رئیس فدارسیون شطرنج با اشاره به تاثیر برگزاری مسابقات داخلی در رشد شطرنج ایران، عنوان کرد: تا چهار سال پیش سالانه ۸۰ مسابقه معتبر شطرنج را در کشور برگزار می‌کردیم، اما این تعداد اکنون به ۱۶۰ مسابقه در ماه رسیده است.
کد خبر: ۷۹۹۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ 24 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،،مهرداد پهلوان زاده ، به رشد قابل توجه جایگاه شطرنج ایران در دنیا طی سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: شطرنج ایران در یک دوره چهار ساله از رتبه 51 جهانی با 31 پله رشد به جایگاه بیستم رسیده و انتظار می‌رود ماه آینده به رتبه 19 یا 18 برسیم.

وی یکی از دلایل اصلی رشد شطرنج ایران را برگزاری مسابقات مختلف داخلی اعلام کرد و افزود: تا چهار سال پیش تعداد مسابقات معتبر شطرنج که در کشور برگزار می‌شد، 80 مسابقه در سال بود که این تعداد اکنون به 160 مسابقه در ماه‌های تابستان رسیده که حاکی از افزایش 24 برابری است.

رئیس فدراسیون شطرنج در ادامه شرایط کنونی شطرنج در ایران را بسیار مطلوب خواند و گفت: در وضعیتی هستیم که شطرنج در کشور به شکل خودجوش درحال رشد است و در نقطه به نقطه ایران فعالیت‌ها و مسابقات مربوط به این رشته برگزار می‌شود. ما نیز به عنوان متولی آن تلاش می‌کنیم تا مسابقات بین‌المللی بیشتر و با سطح بالاتری برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: مدارس شطرنج نیز در این سالها گسترش قابل توجهی پیدا کرده‌اند، تا جایی‌که در حال حاضر در هر استان بین دو تا 16 آکادمی و مدرسه شطرنج داریم.

پهلوان زاده در پایان اظهار امیدواری کرد، روند پرشتاب رشد شطرنج ایران همچنان به قوت ادامه داشته باشد و در این مسیر هم رسانه‌ها به آن کمک کنند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار