نماینده شرکت مشاور آب منطقه ای استان اصفهان در واحد حفاظت و مهندسی رودخانه گفت: روند آزادسازی و رفع تصرفات در بالادست شتاب گرفته است.
کد خبر: ۸۰۰۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷ 25 November 2019

یعقوب هارونی با اشاره به شتاب گیری روند آزادسازی و رفع تصرفات در بالادست حوضه زاینده رود اظهار داشت: در سال جاری ۵.۵ هکتار از مسیل رودخانه زاینده رود در بالادست آزادسازی شده است و این آزادسازی ها در مخزن زاینده رود در محدوده اصفهان به ۱۵.۳ هکتار و در محدوده استان چهار محال و بختیاری بالغ بر ۱۰ هکتار می رسد.

وی با اشاره به اینکه آزادسازی ها در بالادست حوضه زاینده رود در تعامل سازنده با دو استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری در حال پیشرفت است، ادامه داد: آزادسازی حریم و بستر سرشاخه ها و آب راهه های رودخانه زاینده رود از اقدامات انجام شده است.

وی با بیان اقدامات انجام شده در سه سال اخیر و با تاکید بر توصیه مقام معظم رهبری بر اهمیت آزادسازی، ساماندهی و لایروبی حریم و بستر رودخانه ها بوده است، تصریح کرد: در این مدت یک هزار و ۵۰۰ مورد تخلفات در حریم و بستر رودخانه و برداشت غیرمجاز از حوضه زاینده رود و نهال کاری ها شناسایی شده است و با برگزاری بیش از ۵۰ جلسه با موضوع فرهنگ سازی تلاش شده تا اهمیت حریم و بستر رودخانه آموزش و توجیه شود.

هارونی با اشاره آزادسازی سراسری رودخانه دامنه داران و  آزادسازی ۴۵۰ هکتار مسیل رودخانه زاینده رود بیان داشت: در سه سال گذشته ۴۰۰ هکتار از تصرفات حریم و بستر رودخانه آزادسازی شده و در شش ماهه اخیر این آزادسازی ها ۳۰ هکتار بوده است که در همکاری با یگان ویژه نیروی انتظامی و شرکت آب منطقه ای استان اصفهان به نتیجه رسیده است.

وی با یادآوری اهمیت حفاظت و مهندسی رودخانه در پیشگیری از سیلاب گفت: شرکت آب منطقه ای استان اصفهان در پایشی سراسری در بالادست حوضه زاینده رود در حال سنجش میزان حریم و بستر آبراهه ها و سرشاخه های زاینده رود است و اطلاعات کسب شده در قالب بانک اطلاعاتی می تواند به شناسایی تخلفات یاری رساند و نتایج در قالب گزارش به استانداری ها و فرمانداری ها در جهت آزادسازی و پیشگیری از وقوع سیلاب موثر خواهد بود.

نماینده شرکت مشاور آب منطقه ای استان اصفهان در واحد حفاظت و مهندسی رودخانه با اشاره به رتبه بالای سد زاینده رود در خصوص پیشگیری از ورود رسوبات به دریاچه در میان سدهای کشور تصریح کرد: بندهای آبخیزداری در سرشاخه های سد زاینده رود از ورود رسوبات به مخزن سد زاینده رود ممانعت به عمل آورده و نیازی به لایروبی سد زاینده رود نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار