ملی پوش پارادومیدانی ایران با انتقاد از خودمختاری هیات دوومیدانی شهرستان کرمانشاه، گفت: رئیس این هیات پیش از اعزام به مسابقات جهانی امارات برخلاف دستور مسئولان ورزش و رئیس هیات استان مانع از انجام تمریناتم در پیست آزادی می‌شد و برای همین در این مسابقات نتیجه نگرفتم.
کد خبر: ۸۰۰۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ 26 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،فرهاد کهریزی  بااشاره به ناکامی‌اش در مسابقات جهانی امارات، اظهارکرد: اواخر تابستان امسال مسابقات انتخابی تیم ملی جهت حضور در رقابت‌های جهانی پارادوومیدانی امارات برگزار شد و باتوجه به تمرینات خوبی که پشت سرگذاشته بودم توانستم با ثبت رکورد 11:77 ثانیه، ضمن کسب مجوز حضور در رقابت‌های جهانی، مقام اول کشوری را نیز بدست آوردم.

وی تصریح کرد: پس از کسب این مجوز، از آنجایی که تنها دو ماه تا برگزاری مسابقات امارات فرصت  داشتم به کرمانشاه برگشتم تا تمریناتم را بصورت منسجم ادامه دهم، اما متاسفانه زمانی که برای تمرین به پیست ورزشگاه آزادی مراجعه کردم با ممانعت هیات دوومیدانی شهرستان مواجه شدم.

این ملی پوش پارادوومیدانی کرمانشاه افزود: هیات دوومیدانی شهرستان کرمانشاه شرط ادامه تمریناتم را در پیست مجموعه ورزشی آزادی پرداخت هزینه اعلام کرد، درحالی که این مسئله کاملا خلاف مقررات بود.

وی اضافه کرد: برای رفع این مشکل با مدیرکل ورزش وجوانان استان و رئیس هیات دوومیدانی استان رایزنی‌هایی کردم و آنها نیز پیگیر مسئله شدند و به هیات شهرستان دستور دادند تا برای انجام تمریناتم ممانعتی ایجاد نکند.

کهریزی ادامه داد: متاسفانه تذکر مدیرکل ورزش و جوانان استان و رئیس هیات دوومیدانی استان تنها در حد یک یا دو روز جواب می‌داد و پس از آن هیات شهرستان باز مانع از انجام تمریناتم می‌شد.

وی تاکید کرد: متاسفانه نزدیک 40 روز از فرصت دو ماهه‌ای که برای انجام تمرینات پیش از اعزام به مسابقات جهانی امارات در اختیار داشتم، صرف دوندگی و تلاش برای رفع مشکل ادامه تمریناتم در پیست آزادی شد.

ملی پوش کرمانشاهی پارادوومیدانی ایران عنوان کرد: زمانی که به مسابقات امارات اعزام شدیم، چون تمرینات مناسبی نداشتم، نتوانستم رکورد قبلی خود را تکرار کنم و با ثبت رکورد 12:25 ثانیه هفتم جهان شدم.

وی یادآورشد: متاسفانه خودمختاری هیات دوومیدانی شهرستان کرمانشاه باعث شد تا در مسابقات جهانی مدال آوری نداشته باشم و نتوانم سهمیه پارالمپیک را کسب کنم.

کهریزی تاکید کرد: برای اینکه بتوانم سهمیه پارالمپیک را بگیرم، اواخر امسال مسابقات جهانی فزاغ امارات و بهار سال آینده مسابقات انتخابی تیم ملی را نیز در پیش دارم، اما در حال حاضر مشکل اصلی نداشتن پیست برای انجام تمریناتم است.

وی افزود: با سنگ‌اندازی‌هایی که هیات دوومیدانی شهرستان دارد، نمی‌توانم در پیست آزادی تمرین کنم، برای همین از این هفته مجبورم در پارک شرقی تمریناتم را شروع کنم.

این ورزشکار پارادوومیدانی با انتقاد از بی‌توجهی برخی مسئولین نسبت به مشکلات ورزشکاران، اضافه کرد: در اکثر کشورهای دنیا قهرمانان ورزشی، ورزش را اولویت اول خود قرار می‌دهند و از همین راه هم کسب درآمد می‌کنند، اما قهرمانان ورزشی ما ورزش را اولویت آخرشان می‌دانند، چراکه کسی به ورزش بهایی نمی‌دهد و باید برای زندگی‌شان کسب درآمد کنند.

وی افزود: زمانی که در میادین بین‌المللی مدال آوری می‌کنیم و به شهرمان بر می‌گردیم، همه مسئولین برای استقبال حضور پیدا می‌کنند و عکس می‌گیرند و قول‌هایی برای رفع مشکلاتمان می‌‍دهند، اما بعد همه چیز فراموش می‌شود.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار