معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به ذخیره ۳۴۹ میلیون مترمکعب سد زاینده‌رود، گفت: با توجه به شرایط سد زاینده‌رود و بارش‌ها بعید به نظر می‌رسد که بتوان حقابه زیست‌محیطی زاینده‌رود را بعد از ۱۲ آذرماه تأمین کنیم.
کد خبر: ۸۰۰۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰ 26 November 2019

حسن ساسانی در خصوص آخرین وضعیت سد زاینده‌رود، اظهار کرد: امروز ذخیره مخزن سد زاینده‌رود ۳۴۹ میلیون مترمکعب است، همچنین ورودی به سد ۱۶ و خروجی آن ۸۵ مترمکعب بر ثانیه است.

وی با بیان اینکه میزان بارش‌ها از ابتدای سال آبی جاری تاکنون در ایستگاه چلگرد ۱۱۱ میلیمتر است، افزود: میزان بارش‌ها در مدت مشابه سال گذشته ۳۵۰ میلیمتر بود، همچنین در متوسط بلندمدت ۱۹۰ میلیمتر در این حوضه ثبت شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان توضیح داد: میزان بارش‌ها در سال آبی جاری نسبت به سال گذشته ۶۹ درصد و نسبت به متوسط بلندمدت ۳۹ کاهش داشته است.

وی درباره تأثیر بارش‌ها بر وضعیت سد زاینده‌رود، گفت: بارش‌ها در ایستگاه شاخص چلگرد به صورت برف بوده و هنوز روان آب نشده است.

ساسانی با تاکید بر اینکه برای کل حوضه زاینده‌رود بارش‌ها پایین‌تر از نرمال پیش‌بینی‌شده است، تصریح کرد: این نگران‌کننده است که بحث صرفه‌جویی در مصرف آب کشاورزی، صنعت و شرب را جدی‌تر می‌کند.

وی با بیان اینکه مطابق برنامه‌ریزی قبلی مقرر بود که از تاریخ بازگشایی زاینده‌رود، آب به مدت ۲۰ روز تحویل کشاورزان داده شود، گفت: با توجه به بازگشایی زاینده‌رود از ۲۲ آبان ماه، رودخانه تا ۱۲ آذرماه جریان خواهد داشت و پس از آن آب خروجی سد زاینده‌رود کاهش می‌یابد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان درباره حقابه زیست‌محیطی زاینده‌رود، گفت: با توجه به شرایط سد زاینده‌رود بعید به نظر می‌رسد که بتوان حقابه زیست‌محیطی زاینده‌رود را بعد از ۱۲ آذرماه تأمین کنیم.

وی درباره حقابه تالاب گاوخونی نیز، گفت: در حال حاضر حقابه تالاب ناچیز است و بیشتر زهاب کشاورزی منطقه وارد گاوخونی می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار