مدیر منطقه 15 شهرداری اصفهان گفت: سینمای کودک در منطقه 15 شهر اصفهان را در دستور کار داریم .
کد خبر: ۸۰۰۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۰ 26 November 2019

 

به گزارش خبرنگار تابناک از اصفهان، مسعود قاسمی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: لازم است که نخستین سینمای کودک به جز سینمای قدیمی شهر اصفهان را داشته باشیم، سال گذشته هم سینما بهمن را افتتاح کردیم، نماد شهدای غواص را در پارک کوثر خوراسگان که شهدای غواص در آن دفن شده‌اند، پیش‌بینی کرده‌ایم که امید داریم در 22 بهمن به بهره‌برداری برسد.

وی از 11 فرهنگسرا در سطح منطقه داریم که 9 مورد به بخش خصوصی واگذار شده  و 2 مورد توسط منطقه 15 اداره می‌شود، بیان داشت: امسال عملیات احداث کتابخانه فجر با مشارکت بخش خصوصی و با تأییدیه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شروع خواهد شد.

مدیر منطقه 15 شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه اغتشاشگران در حادثه اخیر بومی منطقه نبودند، گفت: تعداد اغتشاشگران در این محل خیلی کم بود و حتی از اهالی بومی منطقه نبودند که با کمک نیروهای انتظامی مدیریت کردیم و این درحالی که  بالغ بر 2 میلیارد تومان خسارت به این منطقه تحمیل شد.

منطقه 15 شهرداری اصفهان با 6 هزار و 896 هکتار مساحت در شرق اصفهان قرار دارد که هزار و 718 هکتار آن در محدوده و بالغ بر 5 هزار و صد هکتار آن در حریم قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در این منطقه تنها برای یک چهارم مساحت منطقه می‌توانیم پروانه ساختمانی صادر کنیم و سایر مساحت منطقه را حفظ و حراست کنیم، افزود: این منطقه  141 هکتار بافت فرسوده دارد که 9 درصد منطقه را شامل می‌شود.

قاسمی به کلنگ زنی پروژه نقش جهان نیز در ابتدای امسال اشاره کرد وگفت:  78 کیلومتر مربع کل مساحت رینگ چهارم است و 6.6 کیلومتر در منطقه 15 است که 200 میلیارد تومان هزینه نیاز دارد، پیش‌بینی ما این است که 18 ماهه تمام شود، با انجام این پروژه 50 هزار متر مربع نیز به فضای سبز منطقه اضافه خواهد شد.

مدیر منطقه 15 شهرداری اصفهان در ادامه ابراز کرد: پروژه احداث پارک الهیه که پیش‌بینی می‌شود برای 22 بهمن افتتاح شود و 15 هزار مترمربع پارک است و بالغ بر 2 میلیارد تومان هزینه برده است، پروژه خان که مجموعه پارکینگ و مجتمع تجاری است نیز یکی دیگر از پروژه‌های این منطقه است که 400 واحد پارکینگ اضافه شده و حل معضل پارکینگ خیابان ابوذر یکی از مزایای این پروژه است.

وی با اشاره به اینکه 6 درصد بافت فرسوده شهر اصفهان در این منطقه قرار دارد و با توجه به اینکه 11 محله الحاقی در محدوده بافت فرسود لحاظ نشده است ، گفت: پروژه‌ای با همکاری اداره کل راه و شهرسازی و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان تعریف کرده‌ایم تا این محله‌ها به بافت فرسوده افزوده شود و ساکنان آن بتوانند از مزایایی که برای بافت فرسوده تعریف شده استفاده کنند، در صورت اجرای این پروژه مساحت بافت فرسوده منطقه نیز افزایش خواهد یافت.

قاسمی اضافه کرد: در منطقه 15 تعداد 23 محله داریم که 11 مورد محلات الحاقی هستند که سال 92 الحاق شدند، یکی از معضلات این محلات الحاقی این است که راه‌های متصل به این محلات در حریم ما نیست و شهرداری نمی‌تواند در این راه‌ها به صورت مستقل اقدامی انجام دهد، همین مسأله مشکلی برای ما و این محلات است، البته از لحاظ حمل و نقل تمام روستاهای الحاقی به وسایل حمل و نقل عمومی دسترسی دارند.

مدیر منطقه 15 شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین معضلات جاده‌ای که با آن درگیر هستیم در محور خاتون‌آباد است که یک تقاطع با محله‌های اندوان دارد و تاکنون در این جاده چندین تصادف رخ داده است، از 2 سال گذشته برای رفع نواقص پیگیری‌های زیادی برای اصلاح هندسی آن انجام شده است.

وی ادامه داد: این منطقه بالغ بر 125 هزار نفر جمعیت دارد، پرجمعیت‌ترین محله منطقه 15 محله «سفلی» با جمعیت 15 هزار نفر و کم جمعیت‌ترین محله «دهنو» با 400 نفر جمعیت است.

قاسمی همچنین گفت: فضای سبز این منطقه به ازای هر نفر 6 متر است، پارک الهیه که 15 هزار متری است را در دست احداث داریم تا این فضا را افزایش دهیم، منطقه 15 با توجه به فضای سبز خدادادی و زمین‌های کشاورزی مشکلی از لحاظ فضای سبز ندارد، این منطقه 6 پارک شهری، 16 پارک محلی، 17 مورد قطعات پراکنده و 13 مورد پارک مشترک دارد.

مدیر منطقه 15 شهرداری اصفهان در ادامه مطرح کرد: حمام نقاشی از جاذبه‌های توریستی این منطقه است که قدمتی بالغ بر 400 سال دارد و به عنوان پروژه محرک توسعه قرار داده‌ایم، از ویژگی‌های منحصر به فرد آن فعال بودن این حمام است، 20 برج کبوتر نیز در سطح منطقه داریم که اکثراً در منطقه گورت است.

وی با اشاره به اینکه این منطقه یکی از قطب‌های تولید خاتم ایران و اصفهان است، عنوان کرد: بودجه منطقه ما 66 میلیارد تومان بوده که 6 درصد رشد داشته است و حدود 50 درصد آن تحقق یافته است، 28 درصد بودجه جاری و 72 درصد بودجه این منطقه عمرانی است، به دنبال هستیم بالغ بر 80 درصد بودجه را محقق کنیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار