مانور زلزله و ایمنی با شعار "مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور" صبح چهارشنبه همزمان با سراسر کشور در تعدادی از واحدهای آموزشی استان اصفهان برگزار شد.
کد خبر: ۸۰۰۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰ 27 November 2019

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان همزمان با آغاز این مانور گفت: با توجه به تعطیلی برخی از مدرسه‌های استان به دلیل آلودگی هوا، مقرر شد دانش‌آموزان این واحدهای آموزشی، مانور مذکور و آموزه‌های فرا گرفته شده را در منازل مسکونی تمرین کنند.

منصور شیشه‌فروش با بیان اینکه این مانور با هدف آمادگی دانش‌آموزان برای مواجه شدن ایمن در برابر اثر زلزله برگزار شد، افزود: دانش آموزان در این مانور، پناهگیری صحیح در برابر زلزله را در کلاس درس، آزمایشگاه، کتابخانه، فضای راهروها و حیاط مدرسه تمرین کردند.

وی ادامه داد: آنها با رعایت اصول استاندارد و ایمنی در خروج اضطراری از کلاس‌ها، اصول کار تیمی و هماهنگی در ارایه خدمات امدادی، حفظ آرامش، کمک‌های اولیه و نکات کلیدی در افزایش ضریب ایمنی در مدرسه و خانه را فرا گرفتند و تمرین کردند.

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: آموزش‌های لازم توسط مربیان هلال احمر، سازمان دانش آموزی، آتش نشانی و فوریت‌های پزشکی در ۲ ماه گذشته به ۸۵۰ هزار دانش آموز استان ارایه شد و با مشخص شدن مکان‌های امن در آموزشگاه‌ها و بررسی ایمنی و رفع نقص از مکان‌ها در قالب شورای ایمنی مدارس تدابیر لازم در تشکیل گروه‌های ایمنی و مدیریت بحران به‌عمل آمد.

مدارس اصفهان و ۱۰ شهرستان دیگر استان چهارشنبه به‌دلیل افزایش غلظت و انباشت آلاینده‌های موجود در هوا برای دومین روز متوالی در هفته جاری تعطیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار