شهردار اصفهان:
شهردار اصفهان گفت: از ابتدای ورودمان به شهرداری با چالش هایی مانند بدهی های انباشته مواجه بودیم که البته برخی از این چالش ها طبیعی و ماهیت شهرداری است اما باید توجه کنیم این بدهی ها در راستای آبادانی و خدمت به مردم باشد. 
کد خبر: ۸۰۰۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۲ 27 November 2019

 به گزارش خبرنگار تابناک ، به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی در سومین نشست فصلی مدیران شهرداری با بیان اینکه شهرداری ها همواره با نیروی مازاد انسانی نیز مواجه هستند، افزود: بدهی و نیروی مازاد می تواند کار خدمات رسانی را با اخلال مواجه کند، با این وجود از زمان شروع کارمان در شهرداری توانستیم نسبت به دیونی که شهرداری داشت غلبه پیدا کرده و جلوی مازاد نیروی انسانی را نیز با بازنشسته شدن برخی افراد و عدم جایگزینی آن ها بگیریم. 

وی اضافه کرد: سال گذشته شهرداری اصفهان با عملکرد موفق در حوزه مالی رتبه نخست کشور را با بالاترین جذب بودجه در میان کلانشهرها کسب کرد، برای سال جاری و تا هم اکنون نیز بیش از 60 درصد بودجه شهرداری تحقق یافته است؛ بودجه ای که از ابتدای ورودمان به شهرداری 2 هزار و 750 میلیاردتومان بود و سال گذشته به 4 هزار و 100 میلیاردتومان با جهشی نزدیک به 40 درصد رسید.

وی افزود: هم اکنون تحقق بودجه شهرداری اصفهان در رتبه دوم کلانشهرهای کشور پس از شیراز است این در حالیست که بودجه شهرداری شیراز کمتر از شهرداری اصفهان است.

شهرداری اصفهان گفت: امیدوارم پس از عادی شدن شرایط پس از اتفاقات اخیر، بودجه شهرداری اصفهان تا پایان سال به صورت 100 درصدی تحقق یابد، در صورت وقوع این اتفاق کار بسیار بزرگی رقم خورده است.

وی در ادامه با اشاره به حوزه عمرانی و احداث حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان، بیان داشت: نزدیک به 50 کیلومتر این حلقه ترافیکی با 23 تقاطع غیرهمسطح در شهر اصفهان و 30 کیلومتر آن نیز در شهرهای دیگر قرار دارد، یکی از تقاطع های غیر همسطح این پروژه قرار بود 18 ماهه تمام شود در حالیکه 10 ماهه به پایان رسید.

نوروزی گفت: دومین تقاطع غیرهمسطح حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان در کنار کارخانه قند قرار دارد که آزادسازی زمین های این پروژه با کمک بنیاد مستضعفان انجام شد، ساخت این پل نیز 24 ماه زمان می برد که طبق پیش بینی ها این پل نیز 18 ماهه به پایان می رسد.  

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه ها به حمایت همه مسئولین نیاز دارد، تاکید کرد: با اجرای حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان دیگر شاهد ورود ماشین های سنگین به داخل شهر و حلقه سوم ترافیکی و مشکلات ناشی از آن نخواهیم بود و ماشین هایی که برای رفتن به دیگر استان ها از داخل شهر رد می شدند، می توانند شهر را دور بزنند.  

شهردار اصفهان با اشاره به سایر پروژه های بزرگ عمرانی شهر، گفت: تکمیل خط یک مترو از زمان ورودمان به شهرداری نیاز به فرصتی 18 ماهه داشت اما در فرصتی 4 ماهه طبق وعده داده شده به پایان رسید، پروژه سالن اجلاس یکی دیگر از پروژه های بزرگ عمرانی شهر اصفهان بود که با پیگیری های مجدد از حالت تعطیلی خارج و به حالت فعال درآمده و تا سال آینده تکمیل می شود، تاکنون میلیاردها تومان برای بخش های مختلف این پروژه هزینه شده و تنها هتل و مجتمع این پروژه با چالش های حقوقی مواجه شده که امیدواریم با جایگزینی سرمایه گذار جدید این مشکل نیز برطرف شود.         

وی اضافه کرد: خط دوی مترو نیز با سرعت و دقت از دو جبهه آغاز شده است، این پروژه از دو سمت غرب و شمال شرقی ساخته می شود، اجرای این پروژه در شمال شرقی آغاز شده و از غرب نیز در حال تجهیز کارگاه برای آغاز شدن است، امیدوارم خط دو بر خلاف خط یک که در حدود 18 سال زمان برد با به کارگیری شیوه های جدید ظرف 4 تا 5 سال آینده به بهره برداری کامل برسد.

نوروزی تصریح کرد: اگر شهرداری اصفهان بتواند با حمایت همگانی همه کسانی که حمایتشان اثربخش است در راستای تامین رضایت مردم گام های بزرگی دارد شاهد رضایتمندی مردم خواهیم بود، اگر رضایت مردم حاصل شود دیگر فرصتی برای سوءاستفاده برخی وجود ندارد.

وی گفت: امیدوارم شهرداری اصفهان از وضعیت ایجاد شده که بیش از 300 میلیاردتومان معادل 8 درصد بودجه خسارت به شهرداری وارد کرد عبور کرده و مسیر را هموار کند تا بیش از گذشته شاهد رضایتمندی مردم باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار