معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت :
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: سال جاری صنعت ایران باهمه فشارهایی که سال گذشته داشت بر عرصه اقتصاد غلبه کرد و بازیابی مجدد خود را آغاز کرد.
کد خبر: ۸۰۰۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۷ 27 November 2019

به گزارش خبرنگار تابناک از اصفهان، سعید زرندی در مراسم افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت  اصفهان ادامه داد: امیدواریم برگزاری نمایشگاه‌های متعدد در استان اصفهان و دیگر استان‌ها فرصتی برای ارایه توانمندی‌های ایرانی را فراهم آورد وشرکت‌هایی که زاییده فکر ایرانی هستند بیش از پیش به عرصه اقتصاد کشور و بین‌الملل به نمایش گذاشته شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان ادامه داد: این نمایشگاه نسبت به نمایشگاه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش مشارکت کننده داشته است.

ایرج موفق گفت: افزایش مشارکت کننده در نمایشگاه‌ها این نوید را می‌دهد که محصول برای عرضه وجود دارد و می‌توان دستاوردها و محصولات جدیدتری را ارائهکرد.

وی بیان کرد: خوشبختانه استان‌های شرکت کننده از استان‌های صنعتی کشور هستند وشرکت‌های خارجی هم در این نمایشگاه حضور چشمگیری دارند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان نیز بیان کرد: خوشبختانه تولیدکنندگان در صف اول تولید با تمام مشکلات فعالیت می‌کنند که باعث سرافرازی کشور و استان اصفهان است.

ولی‌الله هادیان ادامه داد: یکی از ابزارهایی که باعث زنده نگه داشتن واحدهای تولیدی می‌شود حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی و داخلی است.

وی گفت: نمایشگاه‌های بین‌المللی استان یکی از بهترین نمایشگاه در سطح کشور است که امیدواریم پر رونق‌تر برگزار شود.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی صنعتی ترین استان کشور بشمار می‌آید.

چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت اصفهان روز چهارشنبه با حضور ۱۵۰ شرکت داخلی و خارجی و با حضور مسئولان کشوری و استانی در نمایشگاه‌ها بین‌المللی این استان گشایش یافت.

این نمایشگاه به مدت چهار روز از ششم تا نهم آذر در محل برپایی نمایشگاه‌ها بین‌المللی استان واقع در پل شهرستان برپاست تا شرایطی را فراهم آورد که شرکت‌هایی از تهران، آذربایجان شرقی، اصفهان، مرکزی، البرز، فارس و خراسان رضوی، پتانسیل‌ها و آخرین محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارند.

ابزارآلات صنعتی، ماشین‌آلات و تجهیزات خطوط تولید، اتوماسیون صنعتی و ابزار دقیق، صنایع پیشرفته، خدمات فنی، مهندسی و مشاوره‌ای، تجهیزات ایمنی و بهداشت و فروش و خدمات پس از آن فروش از جمله بخش‌هایی به شمار می‌روند که در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت اصفهان به نمایش گذاشته شدند.

همچنین نمایندگانی از شرکت‌های بین‌المللی از کشورهای چین، ایتالیا، آلمان، تایوان، کره جنوبی، جمهوری چک، انگلیس، بلغارستان، اسپانیا، کرواسی، سوئد و ترکیه در این نمایشگاه حضور دارند.

چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت اصفهان در حالی برگزار شده که شاهد افزایش ۴۰ درصدی مشارکت کنندگان نسبت به دوره قبل بوده علاوه بر این بسیاری از مدیران ارشد شرکت‌ها فعال تولیدی و بازرگانی از سراسر کشور در نمایشگاه اصفهان حضور دارند تا با طرف‌های تجاری خود به مذاکره بپردازند.

نمایشگاه صنعت اصفهان از آن‌جا اهمیت دارد که بخش صنعت این استان با وجود فراز و نشیب‌هایی که در سال‌های اخیر دیده هنوز نام اصفهان را به عنوان صنعتی‌ترین استان کشور حفظ کرده است.

با این وجود کمبود نقدینگی، بدهی به بانک‌ها، مشکلات مالیاتی و کاهش میزان تسهیلات اختصاص یافته به واحدها هنوز از مشکلات ویژه بخش صنعت به شمارمی‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار