معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان گفت: بر اساس آمارها از زمان اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین در این استان، در مصرف افزون بر ۱۹ هزار لیتر بنزین صرفه‌جویی شده است.
کد خبر: ۸۰۱۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳ 28 November 2019

سید حسن قاضی‌عسگر افزود: با توجه به اجرای این طرح، دارندگان خودروهای بنزین‌سوز پر مصرف باید به سمت بهینه‌سازی خودروهای خود رفته یا آنها را به گازسوز تبدیل کنند.

وی بیان کرد: به دلیل فرسودگی و عمر بالای برخی خودروها و مصرف زیاد سوخت آنها، مقداری هزینه حمل بار افزایش یافته و روی قیمت برخی کالاها تاثیرگذار بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان اضافه کرد: ستاد تنظیم بازار در کشور و استان البته با برگزاری نشست‌های منظم، بازار را رصد کرده و با متخلفان برخورد خواهند داشت که البته در این مدت نیز با تعدادی برخورد شده است.

وی تصریح کرد: مردم اطمینان داشته باشند که مسوولان پیگیر مسایل هستند و در مورد تامین اقلام مورد نیاز خانواده‌ها مشکلی وجود ندارد و از افزایش نرخ‌ها جلوگیری خواهد شد.

قاضی‌عسگر به افزایش قیمت گوجه فرنگی اشاره کرد و یادآور شد: در زمان حاضر با کمبود گوجه روبه‌رو هستیم که با رسیدن محصول جدید به بازار، شاهد کاهش نرخ‌ها خواهیم بود.

وی اضافه کرد: هشت هزار تن گوجه تولیدی استان اصفهان هم در سال‌جاری به یک هزار تن رب تبدیل و در انبارها ذخیره‌سازی شده که به تدریج وارد بازار مصرف می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان با اشاره به گوشت قرمز و مرغ نیز تشریح کرد: این اقلام به اندازه نیاز در بازار موجود و قیمت‌ها متعادل است.

به گفته وی، در زمان حاضر قیمت مرغ بر اساس درجه‌بندی از ۱۱۵ هزار ریال به بالا عرضه می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار