مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت اصفهان گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر فوت بر اثر بیماری آنفلونزا در اصفهان نداشته ایم.
کد خبر: ۸۰۱۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵ 28 November 2019

رضا فدایی با بیان اینکه یک تا ۱۰ درصد مردم در فصل سرما بهآنفلوانزا مبتلا خواهند شد، اظهار داشت: هرسال در این ایام با بیماریآنفلوانزا روبرو هستیم اما در اسل جاری در اصفهان هنوز شاهد مشکل خاصی در این ارتباط نداشته ایم.

وی افزود: تعداد موارد ابتلا به آنفلوانزا شمرده نمی‌شود و اصلا شمارش مبتلایان به این بیماری فایده‌ای ندارد و به همین دلیل آماری از مبتلایان نمی‌توان ارائه داد و تهیه چنین آماری منطقی هم نیست، موضوع مهم برای مردم این است که رعایت بهداشت فردی و جلوگیری از سرایت بیماری به دیگران را فرابگیرند.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت اصفهان خاطرنشان کرد: از بین موارد فوتی ممکن است افرادی وجود داشته باشند که در اثر آنفلوانزا یا بیماری‌های تنفسی درگذشته باشند و به طور طبیعی این مسأله در بیمارستان‌ها دیده می‌شود و موضوع طبیعی است.

می‌توان فوت برخی افراد  دارای بیماریآنفلوانزا را انکار کرد

فدایی با بیان اینکه نمی‌توان فوت برخی افراد که دارای بیماریآنفلوانزا باشند را انکار کرد، گفت: موردی به عنوان فوتی در اثر ابتلا به این بیماری به ما گزارش نشده است.

وی پیرامون راهکارهای جلوگیری از گسترش و سرایت بیماریآنفلوانزا به دیگران، تصریح کرد: عطسه یکی  از عوارض این بیماری است و زمانی که فرد عطسه می‌کند ترشحات آن یک تا دو متر پخش خواهد شد و افراد باید مراقب این مسئله و جلوگیری از انتشار این ترشحات باشند.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت اصفهان ادامه داد: افراد باید از مبتلایان بهآنفلوانزا فاصله لازم را داشته باشند تا بیماری به آنها سرایت نکنند، مسأله دیگر دست‌های فرد بیمار است که ناقل آلودگی و بیماری است و شخص باید به طور مکرر و مرتب دستهایش را شستشو داده تا مانع سرایت به دیگران شود و حتی رعایت بهداشت دست مهمتر از بهداشت تنفس است.

فدایی با تأکید بر پرهیز افراد از خود درمانی، مصرف آنتی بیوتیک خودسرانه و حضور در مجامع عمومی از سوی افراد مبتلا بهآنفلوانزا،اظهار کرد: بیماریآنفلوانزا ویروسی است و اساسا مصرف آنتی بیوتیک در درمان آن نقشی ندارد.

آنفولانزا با تب ناگهانی و بدن درد آغاز می‌شود

وی پیرامون نشانه‌هایآنفلوانزا و تفاوت آن با سرماخوردگی های متداول گفت: این بیماری با تب ناگهانی و بدن درد آغاز می‌شود و این وجه تمایز آن با سرماخوردگی است، سرفه از عوارض دیگر این بیماری است که ممکن است پس از فروکش کردن تب نیز ادامه داشته باشد.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت اصفهان، خاطرنشان کرد: اگرچه آلودگی هوا فی نفسه مضر است اما ارتباط اثبات شده‌ای میان آلودگی هوا و بیماریآنفلوانزا وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار