نماینده ولی فقیه در استان فارس تأکید کرد: در جهت‌گیری‌های سیاسی باید دید چه کسی به دنبال رفاقت با آمریکاست؛ چراکه رفاقت معامله نیست، ما در اسلام معامله می‌کنیم اما دوستی با کفار وجود ندارد.
کد خبر: ۸۰۱۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰ 30 November 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز با اشاره به اینکه بسیاری از اقشار مردم در فشار معیشتی قرار دارند، عنوان کرد: آنکس که خداوند به او لطف کرده و بهره‌مند تر است باید این حق را ادا کند.

وی تاکید کرد: در این گرفتاریها باید از هم حمایت کنیم، اگر خودمان به هم رحم نکنیم، چه توقعی داریم که خداوند به ما رحم کند.
آیت‌الله دژکام با اشاره به نقش قدرت در سیاست بین‌الملل، ابراز داشت: تا قدرت نداشته باشیم کسی نمی‌پذیرد که حق با ماست.
ایران با اتکا به قدرتش در جهان حرفی برای گفتن دارد

وی بیان داشت: حرف زمانی خریدار دارد که قدرتمند باشیم، اگر در این فضا ایران اسلامی حرفی برای گفتن دارد با اتکا به قدرتش است.
نماینده ولی فقیه در استان فارس با تأکید بر ضرورت محکم کردن مبادی قدرت کشور، اظهار کرد: بالاترین قدرت، قدرت خداست. داشتن موشک ملاک نیست، بلکه خداوند لطف می کند که می‌توانیم موشک بسازیم.
امام جمعه شیراز گفت: بدون توکل به خدا حتی ابزار جنگی به هدف نمی‌رسد و هرگاه احساس کردیم همه درها بسته است، باید بدانیم در خدا باز است.
آیت الله دژکام با بیان اینکه در چهل سال گذشته در نبرد سیاسی و امنیتی با توکل به خدا پیروز شده‌ایم، عنوان کرد: بقیه امور را با توکل به خداوند عمل کرده‌ایم و توانسته‌ایم موشک‌هایی بسازیم که حضور قدرتمندانه خود را در جهان اثبات کنیم.
وی افزود: یکی از مبادی قدرت در جنگ نرم این است که بتوانیم با ابزار اطلاعاتی به خوبی کار کنیم؛ متاسفانه هنوز در جنگ نرم به نقطه‌ای نرسیدیم که بخواهیم عرض اندام کنیم.
امام جمعه شیراز همچنین بر استفاده از ظرفیت بسیج در عرصه جنگ نرم تأکید کرد و عنوان داشت: بسیجیان در زمینه‌های مختلف تلاش می‌کنند و توقع می‌رود بسیج اساتید و دانشجویان که نیروهای علمی کشور به شمار می‌روند، حضورشان را به‌ویژه در فضای مجازی افزایش دهند.
آیت‌الله دژکام بیان داشت: امروز چین و روسیه در حوزه شبکه ملی اطلاعات به موفقیت‌هایی دست یافته‌اند، در ایران نیز امکاناتی فراهم شده است.
شبکه ملی اطلاعات در ایران تقویت شود
امام جمعه شیراز ابراز کرد: نیاز است جوانان در حوزه فناوری بیش از پیش تلاش کنند و مدیران نیز عزم خود را جزم کنند که اگر قرار باشد زمانی ارتباط با بیرون قطع شود، شبکه اطلاعاتی درون کشور مشکلی نداشته باشد.
امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود از ایمان با عنوان کمال معنوی انسان یاد کرد و گفت: ارتقای معنویت در جامعه اسلامی موضوعی است که باعث ایجاد مقاومت مومنان در برابر دشمنان اسلام و منافقین می‌شود.
آیت‌الله دژکام بیان داشت: ایمان باید در درون هر فرد رشد کند تا از امور خیر خود نیز بهره برد.
نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه ایمان دارای مراتب و معانی است، گفت: ایمان با طرح دوستی ریختن با دشمنان خدا و پیامبرش سازگار نیست.
وی افزود: روزی در کشور ما دوستی با کفار افتخار عده‌ای بود و دیدیم که شاه سر یک میز با رییس جمهوری آمریکا می‌نشست، اما امروز مسلمانی مردم محکم شده است و مردم چنین افتخاری را نمی‌خواهند.
امام جمعه شیراز عنوان کرد: رییس جمهوری آمریکا امروز از ترس، شبانه در خاورمیانه رفت و آمد می‌کند؛ با این حال هنوز عده‌ای هستند که در ته دل به آنها وابسته هستند.
رفاقت معامله نیست
نماینده ولی فقیه در استان فارس تأکید کرد: در جهت‌گیری‌های سیاسی باید دید چه کسی به دنبال رفاقت با آمریکاست؛ چراکه رفاقت معامله نیست، ما در اسلام معامله می‌کنیم اما دوستی با کفار وجود ندارد.
آیت‌الله دژکام با اشاره به تعرض به برخی مساجد در اغتشاشات اخیر ادامه داد: وقتی کسی مسجد به آتش می‌کشد با اصل اسلام مشکل دارد. بسیاری از دین برگشته‌اند و آنکس باقی می‌ماند که پای عهد الست باقی بماند که همان پذیرش ولایت اهل بیت (ع) است.
وی با بیان اینکه در آخرالزمان در خطر از دست دادن ایمان هستیم، عنوان داشت: متون قدیمی دینی انسان را از فتنه‌های آخرالزمان بر حذر می‌دارد و انسان خودش مکلف است که در این راه قدم بردارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار