رئیس سازمان بازرسی کشور:
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان این‌که امروز 210 هزار میلیارد تومان معوقه مالیاتی در کشور داریم، افزود: تسهیلات کلان بدون گرفتن ضمانت‌های لازم پرداخت شده است چون شفافیت نبوده و امکان رصد وجود نداشته است.
کد خبر: ۸۰۳۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۱ 04 December 2019

 

به گزارش تابناک، حجت‌الاسلام حسن درویشیان امروز در جلسه شورای اداری شهرضا با بیان این‌که نظام اسلامی که برگرفته از آموزه‌های دینی است و در رأس آن ولی امر مسلمین قرار دارد، به عنوان یک امانت در اختیار ما است، اظهار داشت: نظام اسلامی با خون هزاران شهید و ایثار و جانبازی جانبازان و آزادگان در اختیار ما به عنوان یک امانت قرار ارد و باید از همه فرصت‌ها، ظرفیت‌ها و توان‌مان در راستای خدمت به مردم استفاده کنیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان این‌که امروز در یک جنگ اقتصادی تمام عیار و با یک تروریسم اقتصادی روبه رو هستیم، افزود: راه عبور از این جنگ اقتصادی همراهی، همدلی، وحدت و پیروی از ولایت فقیه است.

وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند، نگاه مسؤولان و دست‌اندرکاران نظام باید به ظرفیت‌های داخلی کشور باشد، گفت: نباید از توان و ظرفیت‌های داخل غافل شویم، امروز دشمن هدفش را در حوزه اقتصادی برای ضربه زدن به نظام اسلامی قرار داده است باید از همه ظرفیت‌ها و امکانات خدادادی در همه عرصه‌ها استفاده کرد.

ایران در حوزه نظامی دست برتر در منطقه است

درویشیان با تأکید بر این‌که ما می‌توانیم بسیاری از مسائل را خودمان در کشور حل کنیم، بیان کرد: عرصه نظامی و توانمندی نظامی جمهوری اسلامی ایران یکی از دغدغه‌های دشمن است و ما را به واسطه دست‌یابی به ادوات نظامی تحریم می‌کند؛ در حال حاضر در حوزه نظامی در منطقه دست برتر را داریم.

 رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به این‌که در حوزه نانو و تکنولوژی اصفهان یکی از مراکز اصلی این فن‌آوری است، تصریح کرد: استان اصفهان یکی از استان‌های سرآمد صنعتی در کشور است.

وی با بیان این‌که ریاست قوه قضائیه در دوره جدید با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب با ایجاد امید در مردم و اعتماد بیشتر به مردم کار خود را آغاز کرده است، عنوان کرد: یکی از اقدامات ارزشمند رئیس قوه قضائیه مبارزه با فساد است که این روند مستمر و ادامه‌دار است.

مردم از تبعیض و بی‌عدالتی رنج می‌برند

درویشیان با تأکید بر این‌که مردم از تبعیض و بی‌عدالتی و توزیع ناعادلانه امکانات برای اشتغال و برخورداری از امکانات رفاهی رنج می‌برند، خاطرنشان کرد: در 8 سال دفاع مقدس مشکلات اقتصادی بسیاری داشتیم اما مردم آن را تحمل کردند، اما اگر ببینند در جایی کسانی به واسطه دسترسی به امکانات و رانت از حقوق مردم و بیت‌المال خیانت می‌کنند، آن را تحمل نمی‌کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان این‌که بیشتر مدیران و کارکنان نظام جمهوری اسلامی متدین و پاک و ارزشی هستند، گفت: یک فاسد و یک فساد هم برای نظام اسلامی زیاد است، باید در کنار دانه درشت‌ها با دانه ریزها هم برخورد شود.

وی با بیان این‌که یکی از اولویت‌های سازمان بازرسی کل کشور توجه به بسترهای فسادزا است، افزود: خواسته و یا ناخواسته بسترهایی برگرفته از بعضی از سیاست‌ها، ساختارها و قوانین وجود دارد که فسادآور است.

گلوگاه‌های منشأ فساد باید شناسایی و پیگیری شود

درویشیان با تأکید بر این‌که گلوگاه‌های منشأ فساد باید شناسایی و پیگیری شود، ادامه داد: یکی از مأموریت‌های سازمان بازرسی کل کشور شناسایی گلوگاه‌ها و بسترهایی است که تولید فساد می‌کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تأکید بر این‌که یکی از راه‌های پیشگیری از فساد شفافیت است و همه باید در اتاق شیشه‌ای باشند، اضافه کرد: باید تمام فعالیت‌ها در سیستم‌های الکترونیکی ضبط و قابل رصد باشد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان این‌که در سازمان بازرسی بر روی ایجاد سامانه‌ها، تکمیل آن و این‌که چه سامانه‌هایی وجود دارد، رصد کردن آن‌ها را آغاز کرده‌ایم، گفت: در گمرک و بانک‌ها باید سامانه‌های هوشمند الکترونیکی فعال و تکمیل شود تا سازمان بازرسی بر روی آن رصد داشته باشد.

210 هزار میلیارد تومان معوقه مالیاتی در کشور داریم

وی با بیان این‌که امروز 210 هزار میلیارد تومان معوقه مالیاتی در کشور داریم، افزود: تسهیلات کلان بدون گرفتن ضمانت‌های لازم پرداخت شده است چون شفافیت نبوده و امکان رصد وجود نداشته است.

درویشیان با بیان این‌که یکی از اقداماتی که مانع زمین‌خواری در اراضی دولتی و ملی می‌شود، ثبت اراضی در سامانه ثبت و املاک کشور و ثبت زمین به نام دولت است، بیان کرد: در حوادث سیل اخیری که اتفاق افتاد،  بعضی از بسترهای رودخانه‌ها تصرف شده بود و شهرداری‌ها نیز بر روی آن سند صادر کرده بودند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به این‌که یکی دیگر از اولویت‌های این سازمان توجه و پیگیری ترک فعل‌ها و عدم توجه به مسؤولیت‌ها است، ادامه داد: گاهی یک مسؤولیت به دلیل این‌که سخت و مشکل است، انجام نمی‌شود و به همین دلیل خسارت‌های از ترک فعل‌ها در کشور به وجود می‌آید.

وی با بیان این‌که در کشور حیف‌ها بیشتر از میل‌ها بوده است، تصریح کرد: رویکرد دیگر این سازمان حمایت از مدیران شجاع و مسؤولیت‌پذیر است، به ویژه در این دوره که با تحریم‌های ظالمانه مواجه هستیم.

درویشیان با بیان این‌که حمایت از کارآفرینی، رونق تولید و سرمایه‌گذاری سالم مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و رئیس قوه قضائیه است، خاطرنشان کرد: همه باید به عنوان یک امر مقدس و تکلیف دینی و به عنوان یک امر ولایی زمینه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری که سبب ایجاد اشتغال می‌شود، را فراهم کنیم.

دستگاه‌ها باید در مدت 4 روز پاسخ نامه‌ها و استعلامات را بدهند

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تأکید بر حمایت از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان گفت: باید موانع و مشکلات در این زمینه را برطرف کرد و دستگاه‌ها باید در مدت 4 روز و حتی کمتر پاسخ نامه‌ها و استعلامات را بدهند.

وی با بیان این‌که بخشی از تخلف‌ها که در بازرسی‌ها شناسایی کردیم ناشی از عدم آشنایی بعضی از مدیران با قوانین است، گفت: این ناآگاهی سبب می‌شود که مسؤول نداند چه باید بکند و چه تصمیمی بگیرد.

درویشیان با تأکید بر حفظ کرامت مردم و ارباب رجوع در ادارات و دستگاه‌ها افزود: به فاصله کمتر از یک هفته مردم در محکوم کردن اقدامات آشوب‌گران و اغتشاش‌گران به خیابان‌ها آمدند و از نظام اعلام حمایت کردند، این حضور مسؤولیت ما را سنگین‌تر می‌کند.

منبع خبر: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار