رئیس مرکز بهداشت و درمان ساری گفت: مرگ و میر ناشی از فوت آنفولانزا در ساری گزارش نشده است.
کد خبر: ۸۰۳۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۵ 05 December 2019

بیش از سه هفته است که مردم استان مازندران درگیر بیماری آنفولانزا هستند.

پس از مرگ ۱۴ نفر در دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل جریان اطلاع‌رسانی از سوی دانشگاه قوت گرفته و به اذعان خودشان تلاش برای آگاه‌سازی مردم را در برنامه کاری خویش قرار دادند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران از ابتدای شهریورماه تاکنون ۳۵۰ نفر به آنفولانزا مبتلا شدند که پس از بررسی و نمونه‌گیری از ۳۱۸ نفر جواب آزمایش ۵۴ نفر در ارتباط با آنفولانزا مثبت بوده که در این مدت ۱۱ نفر در دانشگاه علوم پزشکی مازندران و ۳ نفر در دانشگاه علوم پزشکی بابل فوت کردند.

میزان مرگ و ناشی از بیماری آنفولانزا در کشور بر اساس آمار منتشرشده بهداشت ۵۶ نفر است.

تعطیلی مدارس برخی از استان‌های درگیر یکی از راهکاری‌های است که مسؤولان بهداشتی درمان متولیان آموزش و پرورش را متقاعد به انجام آن کردند.

از مراکز بهداشت شهرستان‌ها تنها مسؤول مرکز بهداشت رامسر از شناسایی ۵۰ نفر مشکوک به آنفولانزا صحبت به میان آورده بود که عنوان شد؛ نتیجه آزمایش آنها نیز منفی اعلام شده است. بیشترین اپیدیمی درگیری آنفولانزا در شهرستان بابلسر اعلام شده بود که حتی امام جمعه این شهر در خطبه‌های نماز جمعه پیگیر دغدغه‌های مردمی شده است.

نصب بنرهای هشداردهنده و آگاه‌سازی در مراکز بهداشت از جمله اقداماتی بود که معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در جلسه با معاون سیاسی امنیتی به آن اشاره کرده بود.

درباره آخرین وضعیت آنفولانزا در شهرستان ساری گفت‌وگوی کوتاهی داشتیم با برزگر مسؤول مرکز بهداشت شهرستان ساری، در گفت‌وگو با فارس، با اعلام اینکه اطلاع از میزان مراجعات به مراکز بهداشتی درمانی مرکز استان مازندران را در اختیار ندارم.

وی با اعلام اینکه سرماخوردگی و آنفولانزا بیماری فصلی است که در شهرستان ساری مانند سایر نقاط کشور وجود دارد و غیرقابل انکار است، گفت: توجه به مباحث بهداشتی یکی از دغدغه‌های است که مردم باید به آن توجه کنند.

برزگر در پایان گفت: با اعلام اینکه در ساری گزارشی از فوت افراد به دلیل آنفولانزا اعلام نشده است، گفت: با رعایت موارد بهداشتی زمینه جلوگیری از رشد این بیماری فراهم می‌شود./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار