رییس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری یزد گفت: اگر اقدامی در مناسب سازی محیط شهری و برگزاری جشنواره انجام شد، در سایه وحدت ، همدلی و همراهی مسوولان استان است زیرا همیشه در سایه وحدت شاهد پیشرفت‌های خوبی در زمینه‌های مختلف هستیم.
کد خبر: ۸۰۳۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۲ 05 December 2019

«سپنا نیکنام» در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره ملی گردشگری معلولین در یزد که با حضور 70 نفر از روسای انجمن‌های ضایع نخاعی کشور، استاندار، فرماندار، شهردار، اعضای شورای شهر و جمعی از مدیران ارشد این استان برگزار شد، با بیان این‌که توجه به معلولان از یک اتفاق و یک روز در سال باید به جریانی مستمر و ملی تبدیل شود، اظهار کرد: در این زمینه هر ماه در کمیسیون خدمات شهری به مسائل و مشکلات معلولان پرداخته می‌شود.

وی اختصاص ردیف ویژه‌ای در بودجه شهرداری برای طرح‌های عمرانی به منظور مناسب‌سازی محیط شهری و پرداخت ماهانه ۱۷ میلیون تومان از سوی شورا ویژه حمل و نقل معلولان را از جمله اقدامات شورای شهر در راستای حمایت از حقوق معلولین دانست و افزود: معلولان را به عنوان اقلیت‌های جامعه باید به حداقل حقوقشان برسانیم و نیازهای این قشر را برآورده کنیم چرا که شهری که اقدامات آن منتج به زندانی و خانه نشینی معلولان شود، شهری معلول است و مدیران آن بدون توجه به این قشر افرادی معلول هستند.

رییس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی یزد، گفت: از کلمات جایگزین برای معلولان نباید استفاده کرد و نباید بر روی محدویت‌های واقعی این قشر سرپوش گذاشت بلکه باید در عمل روی زخم های این قشر مرهم گذاشت و باید به راحتی واژه معلول را به کار برد، زیرا در کشور ما افرادی هستند که حقوق مسلم آنها رعایت نمی‌شود.

نیکنام تصریح کرد: شهری مترقی و متمدن است که در آن به حقوق معلولان توجه کنند، امیدواریم با همراهی مدیران شهری بتوانیم این قشر از حقوق طبیعی خود برخوردار شوند.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدواریم با برگزاری چنین رویدادهایی بیش از پیش زیرساخت های تبدیل یزد به شهر دوستدار معلول فراهم شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار