معاون سابق حمل و نقل شهرداری اصفهان:
معاون سابق حمل و نقل شهرداری اصفهان گفت: خودروهای دودزا حق ورود به چهارباغ  ومیدان امام را ندارند و این یکی از طرح های اولویت دار بود که اجرایی شد.
کد خبر: ۸۰۳۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷ 06 December 2019

 

به گزارش تابناک به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در آیین تکریم و معارفه معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان اظهار کرد: آقای صلواتی معاون سابق حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان در طول دو مدیریت قبلی شهرداری اصفهان حضور داشته و باید اعتراف کرد پاسخ خوبی به اعتماد شهردار اصفهان داد و آنچه از دستش برمی آمد و ممکن بود به صورت شبانه روزی در این سال ها انجام و لحظه ای در انجام وظایف خود قصور نکرد.

علی رضا نصر اصفهانی تصریح کرد: آقای صلواتی امروز پرونده ای درخشان از خود بر جای گذاشته و امیدوارم همه مدیران در مسئولیتی که دارند سرافراز و سربلند بوده و با وجدان راحت پست های مدیریتی خود را واگذار کنند.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن ابراز خرسندی از انتخاب داریوش امانی به عنوان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان، ادامه داد: پرونده گذشته و خدمات قابل وصف او منجر به معارفه وی در این جلسه شده و اگر وی خدمات شایسته ای در ماموریت های مختلف نداشت این معارفه امروز برگزار نمی شد.

وی با بیان اینکه دوران مسئولیت ها دیر یا زود به اتمام می ‌رسد، گفت: جلسات تکریم و معارفه، جلساتی درس‌ آموز و مورد توجه است، باید تلاش کنیم برای مسئولیت هایمان زینت باشیم، نه مسئولیت برای ما زینت باشد؛ زیرا اگر ما برای مسئولیت زینت قرار گرفتیم روزی هم که مسئولیت از ما گرفته شود زینت ما می ماند، اما اگر مسئولیت برای ما زینت بود روزی که مسئولیت از ما گرفته شود ما پوچ بوده و تمام می شویم، بنابراین باید به گونه ای عمل کنیم که برای مسئولیت ها زینت باشیم.

نصراصفهانی با بیان اینکه کارکردن فرصتی مغتنم و خدمت به مردم نعمتی است که خدا به مسئولان داده است، افزود: ماده ۹۵ قانون شهرداری ها اختیار عزل و نصب را به شهردار منتخب شورا می ‌دهد و بی ‌شک شهردار نیز باید به گونه ‌ای چینش نیرو و انتصاب کند که برنامه های خود را به خوبی پیش ببرد. عزل و نصب‌ ها جزء اختیارات شخص شهردار است و شهردار باید در مقابل تصمیماتش پاسخگو باشد.

150 اتوبوس بازسازی شده به چرخه حمل و نقل اضافه می شود

رییس کمیسیون حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با بیان اینکه اصل جا به جایی مدیران در اختیار شهردار است، گفت: ما نیز به تصمیم شهردار اصفهان بها داده، از تصمیمات پیروی و آن را به فال نیک می گیریم. 

احمد زندآور تصریح کرد: کمیسیون حمل و نقل گزارشی را مبنی بر عملکرد یکساله شورای شهر تدوین کرد که ۸۱ مورد لایحه و طرح و گزارش در حوزه حمل و نقل به کمیسیون ارسال شده بود که تعداد زیادی از این لوایح که از طرف شهردار به شورای شهر ارسال شده بود مورد تصویب قرار گرفته و اجرایی شده که کار بسیار ارزشمندی است.

وی با اشاره به بودجه حمل ونقل شهرداری اصفهان، گفت: نزدیک به نیمی از بودجه چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی سال جاری شهرداری اصفهان معادل یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مربوط به حوزه حمل ونقل شهرداری است. این موضوع نشان دهنده اهمیت حوزه حمل و نقل و جایگاه این حوزه در شهر است.

هزار تاکسی فرسوده بازسازی می شود

رییس کمیسیون حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در شرکت اتوبوسرانی شاهد حرکت های خوبی بودیم، تصریح کرد: تعدادی اتوبوس خریداری و بازسازی شد و وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اصفهان شد، در سال‌ جاری و سال آینده تعدادی اتوبوس خریداری و ۱۵۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده و به ناوگان حمل ونقل عمومی شهر تقدیم می شود.

رییس کمیسیون حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به حوزه تاکسیرانی، گفت: حدود سه هزار تاکسی در شهر اصفهان وجود دارد که با برنامه ریزی های انجام شده حدود هزار تاکسی فرسوده در این حوزه بازسازی می شود و شاهد تغییرات شگرفی در حوزه خدمات تاکسیرانی خواهیم بود.

وی اضافه کرد: داریوش امانی معاون جدید حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان مردی از جنس حوزه حمل و نقل است که زبانزد و توانمند بوده و می تواند بر افتخارات شهرداری و شورا و حوزه ترافیک شهرداری بیفزاید. از آقای صلواتی نیز به جز تلاش، خدمت و جدیت چیز دیگری ندیدیم.

زندآور گفت: معاون سابق حمل ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان در طول فعالیت خود برای انجام خدمات از هیچ تلاشی فروگذار نبوده و انرژی او بیش از حوزه فعالیتش بود از این رو حتما از وجود وی استفاده می شود.

بسیاری از پیشتازی های حمل و نقل جاده ‌ای کشور متعلق به استان اصفهان است

داریوش امانی معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان در آیین تکریم و معارفه معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه موضوع حمل ونقل یک موضوع پیچیده و دشوار است، اظهار کرد: شاهد این موضوع چند روز گذشته است که آلودگی شهر اصفهان را در برگرفته بود، بخشی از وضعیت نامطلوب کیفیت هوای استان در چند روز گذشته مربوط به حوزه حمل ونقل است و امیدواریم شاخص‌ های حمل ونقل عمومی ارتقاء یابد.

امانی با بیان اینکه امیدواریم با عمل و کار بتوانیم در خدمت مردم باشیم، تصریح کرد: افتخارم این است که بتوانم برای شهر خودم قدم بردارم، جای افتخار برای استان اصفهان است که بسیاری از اقدامات حوزه حمل و نقل جاده ‌ای در کشور متعلق به استان اصفهان است، از اصفهان آغاز شده و سپس به سایر شهرها تسری یافته است.

وی ادامه داد: سرمایه بخش خصوصی در حمل و نقل جاده ‌ای بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در حوزه های مختلف زیرساخت‌ ها، مجتمع ‌های خدماتی رفاهی، شرکت های حمل ونقل و ... است که این موضوع صرفا اعتماد به بخش خصوصی و مردم را نشان می دهد.

امانی گفت: خبرنگاران چشم و گوش معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان باشند و پیشنهادات، انتقادات و نظرات خود را در میان بگذارند تا در انجام فعالیت ها موفق عمل کنیم.

عمل، تجربه و مدیریت بحران ها

رییس کانون کارفرمایی شرکت های حمل و نقل کالاهای کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه بیش از 25 سال افتخار آشنایی با آقای امانی را دارم، اظهار کرد: داریوش امانی، معاون جدید حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان مرد عمل، تجربه و مرد بحران‌ ها است.  

وی افزود: مبتکر اصلی راه ‌اندازی مجتمع ‌های بین راهی کشور آقای امانی است که در حال حاضر تعداد آنها به بیش از ۱۰۰ مجتمع رسیده است.  

رییس کانون کارفرمایی شرکت ‌های حمل ونقل کالاهای کشور ادامه داد: همزمان با معاونت داریوش امانی در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور اعتراض رانندگان خودروهای سنگین شکل گرفت و او با تجربیات خوب خود و مدیریتی شایسته، این بحران را مدیریت کرد. بیش از  ۱۴۳ انجمن شرکت ‌های حمل و نقل در کشور و همین تعداد تشکل رانندگان وجود دارد که اگر آقای امانی ارتباط خوب با تشکل ‌های حمل ونقل و رانندگان نداشت، با بحران‌ های بسیاری رو برو می شدیم.

در چهارباغ و نقش جهان راه بر ورود خودروهای دودزا بسته شد

در ادامه این مراسم معاون سابق حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: تا چند سال پیش کسی باور نمی ‌کرد روزی در بین حجم زیادی از منتقدان، میدان نقش جهان به روی خودروها بسته شود، اما بسته شد؛ همچنین کسی جرات نداشت بگوید که چهارباغ را می‌ توان از وجود خودروها نجات داد، اما غیر ممکن، ممکن شد و راه بر ورود خودروهای دودزا بسته شد.

علیرضا صلواتی گفت: اختصاص لاین ویژه به اتوبوس‌ ها از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده به طوری که در خیابان‌ ها از اندیشه تا آزادی، از جمهوری اسلامی تا قدس، از خوراسگان تا میدان امام علی(ع) مسیر برای اتوبوس های تندرو باز شد.  

وی افزود: جلسات زیادی برای توسعه خطوط اتوبوسرانی و ناوگان اتوبوس داشتیم تا اینکه قیمت دلار افزایش یافت به دنبال آن شاهد افزایش قیمت اتوبوس بودیم با این وجود ۳۸۸ اتوبوس جدید به چرخه حمل و نقل عمومی اضافه و بیش از ۳۰۰ اتوبوس به طور کامل بازسازی شد. 

معاون سابق حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به ایجاد مسیر دوچرخه در برخی خیابان های اصفهان ادامه داد: همچنین تعداد ۱۴۰ دوربین کنترل ترافیک و ثبت تخلفات، امروز به بیش از ۸۰۰ دوربین رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار