شهردار اصفهان:
شهردار اصفهان گفت: 680 میلیارد تومان پول در حوزه عمرانی اصفهان در حال هزینه شدن و 433 پروژه فعال و یا رو به اتمام است.  
کد خبر: ۸۰۳۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵ 06 December 2019

 به گزارش تابناک به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی در آیین تکریم و معارفه معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان، با بیان اینکه حوزه شهرداری دو وظیفه اصلی بر عهده دارد، اظهار کرد: مجموعه فعالیت های خدمات عمومی برای رفع نیازهای همگانی یکی از این وظایف است، از زمانی که دولت های مدرن پا به عرصه گذاشتند بسیاری از نیازهای شخصی به نیازهایی عمومی تبدیل شد، دولت ها در انجام وظایف خدمات عمومی خودشان وارد عمل شده یا به هدایت آنها دستگاههای دیگری مانند شهرداری ها این خدمات را انجام می دهند.

وی شهرداری را جزء موسسات عمومی غیردولتی ذکر کرد و افزود: با این وجود در افکار عمومی شهرداری ها یک دستگاه دولتی شناخته می شوند. اگرچه این موضوع با قوانین و مقررات سازگاری ندارد، بنابراین در ارائه خدمات عمومی نقش مباشر را داشته و در برخی از خدماتی که شهرداری ها ارائه می کنند تحت هدایت حکومت هستند.

شهردار اصفهان با اشاره به ایجاد نظم عمومی،‌ تصریح کرد: این موضوع فلسفه وجودی دولت های مدرن است، نظم عمومی با تداوم هر دولتی ملازمه داشته و صرفا وظیفه ای نیست که تحت نظر پلیس عمومی باشد. نظم  عمومی با همه حوزه های خدماتی ارتباط مستقیم دارد، بهداشت و سلامت مردم، حمل و نقل و ترافیک و حقوق و آزادی ها از مواردی است که می تواند به تثبیت و تحکیم نظم عمومی در جامعه کمک کند.

وی ادامه داد: شهرداری لازم است به موقع و درست خدمات را ارائه دهد و این خدمات که اقدام پیشگیرانه در جلوگیری از اخلال در نظم عمومی است باید دقیق و درست انجام شود، برای انجام چنین کارهایی نقش مشارکتی مردم را جدی گرفته و معتقد به زمینه سازی مشارکت مردم در همه عرصه ها بودیم، لازم است نقش تصدی گری دولت و شهرداری ها هر روزه کمتر شده و بخش خصوصی پررنگ تر شود، باید پیمانکاران تکریم و سرمایه گذاران متولی اصلی زیرساخت ها و سرمایه گذاری شوند و مردم بتوانند در همه عرصه ها به ویژه عرصه های اجتماعی نقشی فعال داشته باشند.

نوروزی با بیان اینکه مردم باید محور اصلی همه کارها و احاطه کننده محیط اجتماعی باشند، تاکید کرد: این موضوع را در همه برنامه ریزی ها و بودجه بندی ها مورد توجه داشته و همه مدیران آن را مدنظر قرار داده اند، ‌مدیران ما باید در ابعاد انسانی فعالیت های خود را گسترش دهند زیرا یکی از شاخص های مدیریت موفق میزان مشارکت مردم در عرصه های مختلف اجتماعی است.

وی اضافه کرد: در عرصه حاکمیت نیز حضور مردم یکی از ارکان اصلی و بنیان های غیرقابل انکار و از اقداماتی است که ناگزیر باید انجام شود. برای بهبود کیفیت زندگی مردم و راضی بودن مردم باید آنها را در تصمیم سازی دخیل کرده و دایره مدیریت شهری در حوزه هایی که قابل واگذاری است به پیمانکاران، سرمایه گذاران و ... توسعه یابد.

شهردار اصفهان در ادامه با اشاره به حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان و تغییر معاون این حوزه، افزود: آقای صلواتی بدون جهت گیری سیاسی آنچه در استراتژی های این دوره مدیریت شهری تعریف شده بود را به جدیت پیگیری می کرد و وظیفه خود را به خوبی انجام می داد که این جای تشکر دارد.

وی نگاه شایسته سالاری را از ابتدای ورود به شهرداری از دغدغه های مدیریت شهری ذکر کرد و افزود: با این نگاه که همه ابزارها باید در خدمت همه مردم باشد به صحنه آمدیم، اگر کسانی غیر از این برداشت داشته باشند یا منصف نیستند یا بی اطلاعند. همه مدیرانی که زمینه همکاری با آنها وجود داشت و با سیاست های ما در زمینه خدمت رسانی به مردم همکاری داشتند به کار خود ادامه دادند.

نوروزی تاکید کرد: قرار بر این شد شخص دیگری به عنوان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری جایگزین آقای صلواتی شود تا در حوزه ملی بتواند برخی از امور شهرداری اصفهان را پیگیری کند. به همین منظور در جمع بندی ها به آقای مهندس امانی رسیدیم که با موافقت وزیر راه و شهرسازی قرار شد از آقای امانی در حوزه حمل و نقل و ترافیک استفاده شود.  

وی گفت: آقای امانی با همه استان ها به دلایل مختلف مانند مدیر کلی در حوزه راهداری سه استان آشنایی داشته و فردی هستند که به عنوان رییس ستاد مدیریت مصرف سوخت کشور به عنوان مدیری در جایگاه ملی مطرح بوده و هستند. آقای مهندس امانی به لحاظ جایگاه ملی می تواند حوزه حمل و نقل و ترافیک اصفهان را با استفاده از ارتباطات، اطلاعات و تجریباتی که دارد ارتقاء دهد.

اتوبوس 500 میلیونی، حالا یک میلیارد و 700 است

شهردار اصفهان بیان داشت: مسأله ای مثل خرید اتوبوس، اکنون نه تنها برای شهرداری اصفهان بلکه برای کل کشور تبدیل به یکی از سخت ترین کارها شده است. اتوبوسی که دوسال گذشته با قیمت 400 تا 500 میلیون تومان خریداری شده امروز باید برای آن 1 میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه کنیم، همچنین لازم است در حدود 28 اتوبوس خریداری شود تا همانند شرایط قبل از بحران اخیر شویم و بتوانیم این اتوبوس ها را جایگزین اتوبوس های آتش گرفته کنیم. همچنین بیش از 70 اتوبوس و 5 ایستگاه مترو آسیب دیده است، تعداد زیادی از چراغ های راهنمایی و رانندگی و زیرساخت های ترافیکی شهر آسیب دید. با این وجود همه اراده کرده ایم تا بر این مشکلات غلبه کنیم.

نوروزی ضمن تشکر از همه کسانی که ظرف فاصله کوتاهی پس از اغتشاشات، توانستند شهر را به حالت اولیه بازگرداندند، افزود: این موضوع کار کمی نبود و جادارد از همه کسانی که در این خصوص جانفشانی کردند تا لحظه ای خدمات رسانی مستمر و دائمی به تاخیر نیفتد تشکر کنم، هیچکس باور نمی کرد این میزان از تخریب دو شبه به حالت اولیه بازگردد. 

وی تاکید کرد: طبق جدول زمانبندی پل نصف جهان با آن حجم عظیم، پیشرفت 38 درصدی دارد، پل آفتاب که قرار بود 18 ماهه ساخته شود اما 3 روز هم قبل از 10 ماه بتن ریزی این پل به پایان رسید، تا پایان سال جاده فرزانگان نیز آماده افتتاح می شود تا از پل بهره برداری شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه سالن اجلاس هم اکنون پیشرفت 87 درصدی داشته،‌ افزود: مهندسان به خوبی می دانند این سالن از چه وضعیتی به این وضع فعلی رسیده است، امیدواریم با تحولاتی که در مسیر است شاهد بهره برداری از این امکانات به نحو اصولی باشیم.  

وی با بیان اینکه در حوزه عمرانی 3.5 برابر بودجه ای هزینه می شود که سال گذشته هزینه شده است، گفت: 680 میلیاردتومان پول در این حوزه در حال هزینه شدن و 433 پروژه ما فعال و رو به اتمام است.

نوروزی افزود: موتور محرکه شهرداری با همه وجود و توان در حرکت است و باید حوزه حمل و نقل نیز به عنوان یک زیرساخت اساسی در تعامل با همه حوزه ها و حوزه های خارج از شهرداری مانند پلیس راهور حرکت رو به جلوی خود را ادامه دهد.

وی تاکید کرد: نباید تحت تاثیر تحلیل برخی افراد که نمی خواهند این مدیریت شهری با این سرعت و قدرت کار خود را ادامه دهد قرار گرفت، از روز اول گفته ایم با تمام وجود در خدمت مردم هستیم و هیچ هدفی جز خدمت رسانی به تک تک شهروندان نداریم و همه باید در این راستا به طور جدی همکاری کنند.

شهردار اصفهان گفت: یکی از موفقیت های این دوره مدیریت شهری اصفهان همدلی و همراهی با اعضا شورای شهر و حمایت شورای شهر از شهرداری بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار