کد خبر: ۸۰۳۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶ 21 August 2015


  سبز و آبی و کبود ، زرد و نیلی و بنفش ، بادبادکهای دخترکان بندر ، رنگین کمانی الوان بر فراز آسمان شهر ساحلی انزلی نقش زد .



 جشنواره فرهنگی ورزشی دختران ساحل ، گرامیداشت دهه کرامت و بزرگداشت مقام دختر به همت هیات ورزش بانوان و شهرداری انزلی ، مادران و دختران و خانواده ها را در فضایی صمیمی و با نشاط دور هم جمع کرد .
دختران کودک و نوجوان که این روزها اغلب در فضای بازیها و برنامه های مجازی و تلویزیونی محبوسند از حصار تنگ تنهایی بیرون آمده و در هوای پاک ساحل نفس کشیدند و با دوستانشان بازی کردند .
نوای شاد موسیقی و تماشای این همه شور و نشاط لبهای دخترکان بندر را به گلخند می گشود و آنان را به شرکت در مسابقه ها و فعالیتهای ورزشی تشویق می نمود .
لیلا مسروری فعال محیط زیست انزلی پای بلندگو با تشویق شرکت کنندگان و اعلام اسامی آنهایی که چالاکی بیشتری از خود نشان می دادند ، اعلام و تبریک روز تولد دختران و پیامهای شادی ، همگان را به شور و نشاط و رعایت احترام به طبیعت می خواند .
کودکان قرقره نخها در دست و چشم به آسمان آرزو می کردند که بادبادکشان تا خورشید بالا برود .
در کناری بر ستونی حلقه بسکتبالی نصب کرده بودند و بانو طلسچی از مربیان خوب و نام آشنای بندر دختران را برای انداختن صحیح توپ راهنمایی می کرد .
جای دیگری چند سیبل پرتاب دارت گذاشته و دختران و مادران مشغول نشانه گیری و پرتاب بودند .
آن سو تر مادران و دختران وسطی و هفت سنگ و لی لی بازی می کردند و مادر بزرگهای مهربان نیز نوه های کوچکشان را در آغوش گرفته و دلشاد به تماشا نشسته بودند .
عده ای نیز پس از پیاده روی بر شنهای ساحل بساطی پهن کرده و به نقل خاطرات شاد گذشته و برنامه های آینده شان مشغول بودند .
بازار گرفتن عکسهای دسته جمعی و شخصی با ساحل و دریا و بادبادکها و دوستان نیز گرم بود .
در این بین میلاد سلطانی آزاد استاد دانشگاه و فعال اجتماعی انزلی گروهی را به جمع آوری درهای بطری های پلاستیکی از میان شنها تشویق کرده تا پرندگان و طبیعت را از گزند آنها در امان بدارد و با پول پلاستیکهای جمع آوری شده صندلی چرخداری برای معلولی نیازمند خریداری کنند .
پریسا قاسمی دختر خردسال ورزشکار و داستان نویس گفت : امروز آسمان مثل کارتون اژدها سواران پر از بادبادکهای قشنگ شده است .
مادرش سمیه محمدی پرستار مهربان و متعهد انزلی با قدردانی از برگزار کنندگان این برنامه مفرح آرزو کرد ای کاش وقتی مردم جایی جمع می شوند به سلامت و بهداشت محیط زیست نیز توجه کنند .
فخرالسادات خاکپور مسوول ورزش بانوان شهرستان که طی 28 سال مربیگری والیبال و آمادگی جسمانی کودکان و نوجوانان بسیاری را با ورزش آشنا کرده می گوید : زنان بیش از نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند و مسوولیت خطیر پرورش نسل آینده ایران را به عهده دارند .
وی افزود : روند توسعه زندگی شهری و صنعتی شدن ، تغییر الگوهای حرکتی را به ویژه در بانوان بوجود آورده است و این فقر حرکتی سبب شده تا عضلات و اندام هایشان تحت تاثیر خطر جدی کم تحرکی و ضعفهای جسمانی قرار گیرد .
این بانوی عضو شورای شهر خاطرنشان کرد : برای پیشگیری از چنین عارضه ای بایستی ورزش را به صورت همگانی در بین افراد رایج کرد و این کاری است که ما امروز با همیاری مربیان و هیاتهای ورزشی مان انجام می دهیم .
وی با تاکید بر این که کم تحرکی زنگ خطری برای جامعه فردای ما است متذکر شد : اگر به فکر سلامت زنان جامعه مان هستیم و باور داریم که این زنان هستند که می توانند نسل آینده را بسازند بایستی چنین فضاهایی را برای شادی و نشاط و پویایی بانوان فراهم کنیم .
این بنیانگذار قایقرانی بانوان انزلی افزود : امروز اینجا به همه جایزه می دهیم جایزه ای از جنس دیگر و آن لب خندان و دل شاد است .
آسمان آبی بندرانزلی در آخرین روز مرداد میزبان بادبادکهایی بود که آرزوهای دختران امروز و مادران فردای میهن را با خود همراه داشتند .
این دختران کوچک امروز و زنان و مادران فردا نه فقط نخهای بادبادکها که در کنار برادران خود آینده این مرز و بوم پر گهر را در دست دارند .
آینده ای که اگر همراه با ورزش و نشاط و پویایی باشد به یقین سرنوشت بهتری را برای آنان و سرزمین خوبمان ایران را رقم خواهد زد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار