کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت : میانگین بارش‌های استان در سال زراعی جاری (اول مهر تا ۱۶ آذر ۹۸ ) به ۳۸.۸ میلی‌متر رسیده است.
کد خبر: ۸۰۳۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸ 07 December 2019

حجت الله علی عسگریان افزود: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال زراعی قبل که ۶۷.۵ میلی متر بود، ۲۸.۷ میلی متر کاهش را نشان می‌دهد.

وی اظهارداشت: میانگین حسابی بارندگی در سال جاری استان هم تاکنون نسبت به میانگین بلند مدت حدود ۱.۴ درصد کاهش داشته است.

به گفته وی بیشترین میزان بارش با ۱۰۵.۸ میلی متر مربوط به شهرستان فریدون‌شهر و کمترین میزان با ۶.۷ میلی متر مربوط به ورزنه است.

کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان اظهار داشت: میزان بارش در اصفهان در بازه زمانی مورد نظر ۲۳.۶ میلی متر گزارش شده است.

وی همچنین بیان کرد: بیشترین بارندگی ۲۴ ساعت گذشته این منطقه در چادگان با ۱۸.۴ میلیمترثبت شد.

علی عسگریان ادامه داد: بیشترین بارش‌ها پس از چادگان در فریدون‌شهر با ۱۷.۱ میلیمتر، داران با ۱۴.۶ میلیمتر، مبارکه با ۱۱ میلیمتر و زرین شهر با ۱۰.۱ میلیمتر ثبت شده است.

کارشناس مسئول پیش‌ بینی هواشناسی استان اصفهان همچنین میزان بارش ثبت شده در اصفهان  را ۴.۴ میلیمتر اعلام و بیان کرد:بارش از شهرهای علویجه، دهق، بویین و میاندشت، نجف آباد، دهاقان، فرودگاه شهید بهشتی، میمه، کبوترآباد، مورچه خورت، خوانسار، نطنز و گلپایگان هم گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر ادامه فعالیت سامانه بارشی در استان تا روز یکشنبه (فردا)  است و در این مدت بارش برف و باران در بیشتر مناطق استان پیش بینی می‌شود.

علی عسگریان اضافه کرد: شدت فعالیت این سامانه در مناطق غرب و جنوب استان به شکل برف و باران پیش بینی می‌شود و در این مدت مه آلودگی و اختلال در تردد و لغزندگی جاده‌ها بویژه در نیمه غربی و جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دمای هوای بیشتر نقاط این استان در ۲۴ ساعت آینده سه تا ۶ درجه سانتی گراد کاهش خواهد داشت، افزود:  دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرمترین ساعات روز گذشته به ۱۲ درجه سانتی گراد و در سردترین ساعت به ۶ درجه سانتی‌گراد رسید.

کارشناس مسئول پیش‌ بینی هواشناسی استان اصفهان گرمترین نقطه استان در ۲۴ ساعت آینده را چوپانان با ۱۶ درجه سانتی گراد و سردترین نقطه را خوانسار با چهار درجه سانتی‌گراد زیر صفر اعلام کرد.

وی برای شهر اصفهان در روز یکشنبه(فردا)، گاهی افزایش ابر و مه صبحگاهی، بارش باران و برف در بعدازظهر وزش باد به نسبت شدید و برای روز دوشنبه، هوای قسمتی ابری و مه صبحگاهی، گاهی افزایش ابر و وزش باد و بارش پراکنده پیش بینی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار