مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه استان اصفهان دارای ماهیت صنعتی و کارگری است، بخش عمده ورزش استان بر عهده ورزش کارگری است که کارنامه درخشانی نیز دارد.
کد خبر: ۸۰۴۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱ 08 December 2019

مجمع عمومی سالیانه هیئت ورزش های کارگری استان اصفهان با حضور جواد رمضی – رئیس فدراسیون ورزش کارگری و دبیر کل فدراسیون، محسن نیرومند- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، جواد شیرانی رئیس هیئت ورزش کارگری و اعضا مجمع در اداره کل تعاون استان اصفهان برگزار شد.

محمدسلطان حسینی در این مجمع، اظهار کرد: بخش عمده ورزش استان بر دوش ورزش کارگری است، چرا که جمعیت زیادی را با توجه به ماهیت صنعتی و کارگری استان اصفهان دربرمی گیرد.

وی افزود: با توجه به ارتباطات بسیار خوبی که با هیئت ورزش کارگری داریم می‌بینم که اعضا هیئت چه تلاش‌هایی را در جهت ایجاد تسهیلات و ارائه خدمات برای کارگران و خانواده‌های آنان در بخش کارگری انجام می‌دهند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان با اشاره به بازرسی‌های مالی که در خصوص هیئت‌های ورزشی انجام می‌شود، گفت: بر اساس قانون تمام هیئت‌های ورزشی باید اسناد و مدارک خود را برای بازرسی در اختیار بازرسان اداره کل ورزش و جوانان قرار دهند و هیئت ورزش کارگری یکی از هیئت‌هایی است که مدارک مالی آن‌ها بسیار شفاف و منظم است و از این حیث مشکلی نداشتند.

وی در خصوص بحث بیمه اماکن ورزشی و همچنین کسب مجوزهای لازم برای برگزاری مسابقات و اهمیت آن، اظهار کرد: حدود ۶ سال پیش و چند ساعت قبل از مراسم معارفه من در یکی از استخرهای خمینی‌شهر اتفاقی برای فردی افتاد که منجر به آسیب نخاعی وی شد و چون ابلاغ حکم من از دو روز قبل بود تا به امروز درگیر پرونده این شخص هستم. بنابراین تأکید می‌کنم در خصوص بیمه اماکن ورزشی که در اختیار دارید حتی یک روز هم تأخیر و تأمل نکنید. اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان نیز تمام اماکن ورزشی خود را در سال گذشته و امثال بیمه مسئولیت مدنی کرده است و این تا حدودی احساس آرامش برای افرادی ایجاد می‌کند که در آن محل مشغول فعالیت هستند، البته باید موارد ایمنی و استانداردها رعایت شود.

سلطان حسینی خاطرنشان کرد: این مساله در خصوص اماکن ورزشی بسیاری از ارگان‌ها و سازمان‌ها ازجمله آموزش‌وپرورش، دانشگاه‌ها، شرکت‌های فولاد و ذوب‌آهن و شهرداری‌ها که اماکن ورزشی آن‌ها ممکن است پراکنده باشد از اهمیت بیشتری برخوردار است که باید به آن توجه ویژه شود.

وی صدور مجوز برای برگزاری مسابقات را یکی دیگر از موارد مهم و ضروری در زمان برگزاری مسابقات دانست و افزود: حتی زمانی که به‌منظور درآمدزایی یکی از اماکن ورزشی را به هیئت یا تیمی اجاره می‌دهید مجوز آن‌ها را ببینید، بی‌شک همگی شما در جریان اتفاقی که برای پسربچه سنگ‌نوردی که در فولادشهر رخ داد، هستید، باشگاه ایثار موظف بود قبل از اجاره سالن مجوز لازم را بررسی می‌کرد تا این اتفاق ناگوار رخ ندهد.

وی با تبریک کسب رتبه اول هیئت ورزش کارگری استان اصفهان در کشور، گفت: این رتبه با همدلی و همکاری تمامی افرادی که در این هیئت مشغول و در کنار هیئت هستند، کسب‌ شده و همگی در آن سهیم هستید، امیدوارم هیئت ورزش کارگری که در راستای اعتلای ورزش کارگری استان، خانواده‌های آن‌ها و به‌ویژه فرزندان این قشر از جمعیت که نسل آینده دختران و پسران ما هستند گام برمی‌دارد، روزبه‌روز موفق‌تر باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در خصوص بحث معافیت مالیاتی در ورزش، تصریح کرد: بر اساس بند چ ماده هفت تمام بودجه‌ای که در راستای احداث، ساخت و تجهیز اماکن ورزشی و توسعه ورزش همگانی هزینه شود مشمول قانون معافیت مالیاتی می‌شود و این فرصت خوبی برای ارگان‌ها و شرکت‌ها است که بتوانند سرانه ورزشی و اماکنی که در اختیار دارند افزایش و یا بازسازی کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار